Projekt to odpowiedź na apele organizacji pozarządowych oraz samych osób niepełnosprawnych. Mimo, że poznański MOPR od lat pomaga potrzebującym, to czasem brakuje pomocy w codziennych sprawach, w których niepełnosprawni natrafiają na trudności.
Nowa usługa pozwoli na zamówienie asystenta, który wykona daną czynność. Może to być np. zrobienie zakupów, wymianę żarówki czy wyczyszczenie wózka inwalidzkiego.
Aby zamówić pomoc, należy na trzy dni przed planowanym terminem usługi skontaktować się z Biurem Poznań Kontakt pod numerem telefonu 61 646 33 44, smsowo pod numerem 783 944 112 lub mailowo pod adresem pk@um.poznan.pl (temat maila: asystent).
W zgłoszeniu należy podać imię i nazwisko osoby niepełnosprawnej, adres, termin i rodzaj usługi.
Na razie, na program pilotażowy przeznaczonych zostanie około 100 tysięcy złotych. Program skierowany jest do pełnoletnich mieszkańców Poznania z orzeczonym znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, którzy rozliczają swój PIT w Poznaniu.
Miasto zaznacza, że w ramach programu „Niezależność na telefon” nie będą realizowane specjalistyczne usługi opiekuńcze.