48-godzinny maraton tworzenia gier dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych

Już po raz trzeci prelegenci i uczestnicy będą zastanawiać się w jaki sposób sprawić, że gry komputerowe będą dostępne dla osób z różnymi niepełnosprawnościami. Twórcy gier często nie zdają sobie sprawy z tego, że z ich produktów nie może korzystać pewna grupa graczy. Jak podkreślają organizatorzy wydarzenia, taka sytuacja to zwykle nie brak dobrej woli […]

Już po raz trzeci prelegenci i uczestnicy będą zastanawiać się w jaki sposób sprawić, że gry komputerowe będą dostępne dla osób z różnymi niepełnosprawnościami. Twórcy gier często nie zdają sobie sprawy z tego, że z ich produktów nie może korzystać pewna grupa graczy.

Jak podkreślają organizatorzy wydarzenia, taka sytuacja to zwykle nie brak dobrej woli twórców, ale brak wiedzy w tym zakresie.

Maraton ma uświadomić producentom problem, a także podsunąć pomysły, jak go rozwiązać.

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że np. osoby z zaburzeniem rozpoznawania barw z chęcią skorzystałyby z możliwości zmiany kolorystyki.

Podczas spotkań omawiane będą również kwestie dotyczące nowych technologii, w tym np. wykorzystanie tzw. eye trackera, który pozwala na analizę ruchu gałek ocznych i sterowanie grą przy wykorzystaniu samego wzroku.

Maraton zostanie podzielony na część wykładową i praktyczną, podczas której uczestnicy będą pracować nad grami z zastosowaniem zdobytej wcześniej wiedzy.

Obecnie nie ma już miejsc na udział w całym maratonie, w tym także w warsztatach. Można zakupić bilet „Rezerwacja”, który oznacza wpisanie na listę rezerwową w przypadku zwolnienia się miejsca. Cały czas dostępne są bilety dla odwiedzających, które uprawniają do udziału w wykładach oraz prezentacji gier, które powstaną w trakcie wydarzenia.