Wigilia firmowa – o czym pamiętać podczas organizowania?

Wigilie firmowe to uroczystości, które już chyba na stałe weszły do kalendarza świąt firmowych w Polsce. Coraz częściej dzielimy się opłatkiem z naszymi kolegami i koleżankami z pracy oraz z… szefostwem! W tym niezwykłym dniu wszyscy zapominamy o pracy i obowiązkach z nią związanych. Spędzamy czas razem, rozmawiamy, śmiejemy się. Ale to wszystko nie byłoby możliwe, gdyby nie perfekcyjna organizacja wigilii firmowej w odpowiednim miejscu, z odpowiednią kuchnią i atrakcjami.

Zorganizowanie idealnej świątecznej imprezy firmowej nie należy do zadań łatwych. Trzeba wziąć pod uwagę różne elementy – takie jak miejsce odbywania się wigilii, menu przygotowywane przez restaurację, indywidualne upodobania pracowników, a także dodatkowe atrakcje podczas wieczoru. Na szczęście coraz więcej obiektów tworzy oferty specjalne – skierowane do firm – które zachęcają do przygotowania niezapomnianego wieczoru z kolacją, kolędami, miłymi pogawędkami i winem.

Takim miejscem bez wątpienia jest Hotel Nadmorski w Gdyni, w którym możesz zorganizować niezwykłą wigilię firmową. Oto oferta specjalna: https://nadmorski.pl/business-positive/oferty-specjalne/wigilia-firmowa/

O czym jednak pamiętać, przygotowując perfekcyjną wigilię dla firmy? Oto nasze rady!

Wybierz miejsce – i nie chodzi tylko o obiekt!

Jak wiadomo – wigilia firmowa powinna odbywać się w jakimś eleganckim miejscu – na pewno nie w biurze. Coraz częściej organizatorzy takich eventów pokuszają się nawet o zrobienie imprezy wyjazdowej – na przykład w góry czy nad morze. To bardzo ciekawy pomysł, który docenią pracownicy. Taki wyjazd jednak musi trwać co najmniej 2-3 dni.

Jeśli natomiast chodzi o obiekty najlepiej nadające się do zorganizowania w nich wigilii firmowej – warto zadbać o to, by były to miejsca ładne, eleganckie i klimatyczne. Gorącym trendem biznesowym jest wybieranie restauracji w dobrych lokalizacjach, z wykwintną kuchnią i zapleczem rozrywkowym czy wypoczynkowym – takim jak SPA czy hotel, który umożliwi nam nocleg na korzystnych warunkach w przypadku wigilii wyjazdowej.

Pamiętaj o doborze menu!

Kiedy już wybierzesz odpowiednie miejsce odbywania się firmowej wigilii, pamiętaj o tym, aby odpowiednio zmodyfikować menu. Od restauracji z pewnością otrzymasz wstępną propozycję. Powinno Ci zależeć głównie na tym, aby Twoi pracownicy byli zadowoleni z dań oraz napojów. Weź pod uwagę sposób odżywiania się swoich pracowników – może ktoś jest wegetarianinem i nie zje potrawy z mięsem? A może ktoś stroni od alkoholu i warto zadbać o to, by miał stały dostęp do napojów bez procentów? A może ktoś jest uczulony na orzechy i nie może zjeść danego ciasta?

Kwestie menu na wigilii są bardzo luźne. Zazwyczaj szef kuchni oraz menadżer tworzą listę kilku dań do wyboru, dzięki czemu możliwe jest dopasowywanie potraw do własnych upodobań z uwzględnieniem indywidualnych nawyków.

Atrakcje są jak najbardziej w cenie!

Niektórzy uważają, że wigilie firmowe powinny przebiegać w nienaruszonej, spokojnej, eleganckiej i poważnej atmosferze. To jednak nie do końca prawda. Wigilia firmowa jest wydarzeniem, podczas którego nie powinny nas obowiązywać zasady biurowe i oficjalne. Jest to impreza półoficjalna, podczas której – co prawda – mamy kontakt z współpracownikami i szefostwem, ale nie przebiega on w 100% na linii zawodowej.

Atrakcje, jakie oferują różnorodne obiekty, mogą być naprawdę wymyślne! Mówi się, że ciekawymi pomysłami na zaktywizowanie Gości są: dekorowanie bombek i drzewek świątecznych oraz degustowanie dobrych win z profesjonalnym znawcą somelierem.