Bohaterem gry jest bezimienny chłopiec. Celem rozgrywki jest jest przeprowadzenie postaci przez wydarzenia historyczne.
“Tytuł ma zaprezentować odbiorcy wydarzenia, które doprowadzą do przyłączenia się Wielkopolski do odrodzonego państwa polskiego w 1919 roku. Ukazany zostanie również ważny, choć zapomniany, udział rodziny Zamoyskich (właścicieli ogromnych majątków w zaborze pruskim i Galicji) podczas I wojny światowej oraz w Powstaniu Wielkopolskim, a także rola oddziałów kórnickich w działaniach powstańczych”
„Ku Zwycięstwu” przeznaczone jest dla osób od 12-20 roku życia. Grę skonstruowano w ten sposób, żeby dotrzeć do osób posiadających dużą jak i niewielką wiedzę historyczną.
“Naszym celem jest, żeby obie grupy docelowe mogły znaleźć w proponowanej grze garść nowych informacji o dziejach Polski ze szczególnym uwzględnieniem Poznania”
Rozgrywka podzielona jest na trzy akty. Akt I to część tutorialowa, w trakcie której gracz uczy się rozgrywki. Epizod II to wydarzenia z czasów I wojny światowej, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii polskich na froncie zachodnim. Natomiast ostatnia część poświęcona jest wydarzeniom z czasów powstania wielkopolskiego. Gracz będzie napotykał na zagadki logiczne, prowadził rozmowy z postaciami historycznymi oraz stawiał czoła wyzwaniom zręcznościowym.
Studenci otrzymali wsparcie merytoryczne od dr Magdaleny Biniaś-Szkopek, która jest wykładowcą na Wydziale Historycznym oraz pracownikiem Biblioteki Kórnickiej Polskiej Akademii Nauk. Natomiast pomoc i potrzebne środki otrzymali od Fundacji Zakłady Kórnickie. Koordynatorem projektu z ramienia fundacji został dr Marek Przybylski. Projekt gry został także dofinansowany z rządowego programu Niepodległa, dzięki wsparciu wojewody wielkopolskiego Zbigniewa Hoffmanna.