Działacze AGROunii rozdają jabłka przy Starym Browarze. Chcą zwrócić uwagę na sytuację sadowników na rynku

Trwa happening przy Starym Browarze. Działacze AGROunii rozdają mieszkańcom Poznania jabłka. Każda torebka ma naklejkę z dopiskiem: „Za te 2 jabłka sadownik otrzymuje 17 groszy”.

AGROunia chce w ten sposób zwrócić uwagę na swoje postulaty. Działacze chcą wprowadzenia przepisów, które nakażą marketom obowiązku oferowania klientom produktów rolno-spożywczych z minimalnym udziałem 51% w stosunku do produktów pochodzących spoza Polski.

AGROunia chce wspierać lokalne wyroby, dlatego chce także graficznego oznaczenia każdego produktu. Oznacza to, że przykładowo przy każdym warzywie powinna być zamieszczona flaga państwa, z którego to warzywo pochodzi.

Szczegółowe postulaty AGROunii znajduja się na stronie internetowej poświęconej protestom.