Jeszcze więcej wagonów z Zakładu Cegielskiego dla PKP Intercity

PKP Intercity skorzystało z prawa do rozszerzenia w lutym 2018 roku umowy na dostarczenie przez H. Cegielski Fabrykę Pojazdów Szynowych w Poznaniu nowoczesnych wagonów. Rozszerzenie obejmuje dostawę kolejny 26 wagonów, co daje łączną liczbę 81 wagonów.

Umowa podpisana w lutym 2018 roku przewidywała dostawę 55 nowych wagonów, jednak miała zapis o możliwości rozszerzenia zamówienia o kolejnych 26 sztuk. Właśnie z tej opcji skorzystało PKP Intercity.

Zgodnie z umową, producent ma dostarczyć łącznie 81 wagonów pasażerskich. Zobowiązany jest również do wykonania ich przeglądu na trzecim poziomie utrzymania. Po rozszerzeniu, wartość kontraktu wynosi 223,8 mln złotych brutto.

“Pragniemy zapewnić Polakom podróże koleją komfortową, punktualną i bezpieczną. Każda kolejna podpisana i realizowana umowa na nowy tabor lub jego modernizację pozwala nam podnosić jakość usług oferowanych przez PKP Intercity. Dotychczas przewoźnik zawarł umowy z polskimi producentami na realizację zadań inwestycyjnych w ramach strategii taborowej na kwotę blisko 3 mld złotych brutto. Dziesiątki milionów pasażerów, którzy rokrocznie podróżują pociągami przewoźnika są dowodem na to, że polska kolej podąża właściwym torem”

Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury

Nowe wagony wyposażone będą w nowe, wygodne fotele, klimatyzację, system informacji pasażerskiej oraz toalety z zamkniętym obiegiem. Każdy pasażer będzie mógł skorzystać z gniazdka elektrycznego, a także indywidualnego oświetlenia.

Z myślą o tych, którzy lubią być w kontakcie z innymi podczas podróży, w wagonach będą zamontowane wzmacniacze syngału komórkowego i urządzenia do bezprzewodowego internetu.

Wagony te będą w pełni zgodnie z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności oraz dostosowane do prędkości 200 km/h.

Dodatkowe wagony będą dopasowane do potrzeb różnych grup pasażerów. Do PKP Intercity trafią  dodatkowo dwa wagony przedziałowe pierwszej klasy, dziewięć wagonów przedziałowych i dziewięć wagonów bezprzedziałowych drugiej klasy, trzy wagony bezprzedziałowe drugiej klasy, z których każdy wyposażony będzie w osiem wieszaków na rowery oraz trzy wagony przedziałowe drugiej klasy, z których każdy przystosowany będzie do przewozu osób niepełnosprawnych.