Elementy zostały przetransportowane na plac budowy wiosną tego roku. Było to wyzwanie logistyczne ze względu na ich gabaryty. Transport odbywał się w nocy, a do przewozu wykorzystywano specjalistyczny sprzęt, na którym można przewozić elementy ponadnormatywne.
Od maja do końca czerwca trwał montaż stalowej konstrukcji oraz scalanie przez spawanie poszczególnych elementów. Nowa nitka mostu będzie mieć długość 236 metrów, a do jej budowy zostanie wykorzystanych łącznie około 2,5 tysięcy ton stali oraz 7 tysięcy m³ betonu. Największe elementy miały nawet 4,5 metra wysokości, a długość 35 metrów. Najcięższe ważyły aż 45 ton.
Obecnie trwa zabezpieczanie styków przed korozją, a także wykonywanie prac związanych z deskowaniem i zbrojeniem płyt ustroju nośnego obiektu.
Inwestycja była konieczna do pilnego przeprowadzenia ze względu na bardzo zły stan techniczny dotychczasowej nitki mostu.