Obecnie piesi i rowerzyści na tej trasie poruszają się nieutwardzoną ścieżką. Problem pojawia się przede wszystkim podczas opadów deszczu, gdy droga staje się mocno błotnista. Po zakończeniu prac, piesi i rowerzyści na ok. 1,3 km odcinku będą mieli do dyspozycji równą, utwardzoną nawierzchnię.
Całość zostanie wyposażona w oświetlenie i monitoring, podobnie jak pozostałe odcinki Wartostrady. Nie zabraknie także ławek, koszy na śmieci czy stojaków rowerowych.
Jednocześnie prowadzone są prace przy budowie od ul. Czartoria do mostu Chrobrego, które są już w fazie dużego zaawansowania i mają zakończyć się do końca listopada. Wartostrada zostanie poprowadzona także przy Bramie Poznania OCHOT – tam również pojawi się oświetlenie, mała architektura i monitoring.
Poznańskie Inwestycje Miejskie zakładają, że wszystkie trzy odcinki, czyli łącznie ponad 2 kilometry trasy będą gotowe na wiosnę 2020 roku.
W tym samym czasie prowadzone są prace związane z wyposażaniem starszych odcinków w system oświetlenia i monitoringu.
Dodatkowo, powstaną również punkty zliczania rowerów z pętlą indukcyjną (na odcinkach łączących most Rocha z ul. Czartoria oraz most Królowej Jadwigi z mostem Przemysła I), które mają pomóc w oszacowaniu potrzeby inwestycji w infrastrukturę rowerową. W rejonie Mostu Rocha, Mostu Chrobrego oraz Dworca Garbary powstaną też trzy zadaszone, monitorowane parkingi dla 36 rowerów.