Poprzedni obiekt wybudowany na początku lat 50. XX wieku był w tak złym stanie technicznym, że konieczna była jego całkowita rozbiórka i budowa nowej części od podstaw. Na nowej nitce mostu o długości ok. 240 metrów, kierowcy będą mieli do dyspozycji trzy pasy ruchu. Powstała także szeroka na 2 metry ścieżka rowerowa oraz 1,5-metrowy chodnik.
Podczas budowy zużyto ok. 7 tysięcy m³ betonu oraz około 2,5 tysiąca ton stali. Konstrukcja obejmuje trzy przęsła z podporami na brzegach rzeki. Zrezygnowano z budowy podpór w nurcie Warty jak to miało miejsce w przypadku starego obiektu.
Prace budowalne są już na ukończeniu. W piątek przeprowadzono próby obciążeniowe, dzięki którym możliwe było sprawdzenie różnego rodzaju parametrów, takich jak np. ugięcie obiektu, parametry tłumienia oraz częstotliwość i amplitudę drgań obiektu.
Na nowy most wjechało dwanaście załadowanych samochodów ciężarowych o łącznej masie ponad 500 ton. Była to próba statyczna dla obiektu. Oprócz tego przeprowadzono także badania dynamiczne, które polegały na jednoczesnym przejeździe po moście trzech ciężarówek poruszających się z różnymi prędkościami, które miały do pokonania próg o wysokości ok. 5 centrymetrów.
Jak poinformowano, próby zakończyły się pomyślnie.
Oznacza to, że możliwe, że już niedługo kierowcy będą mogli korzystać z obiektu. Choć umowa przewiduje przejezdność północnej nitki pod koniec stycznia 2020 roku, to z uwagi na szybszą realizację prac, otwarcie mostu dla ruchu może nastąpić już w przyszłym miesiącu. Zakończenie pozostałych prac, które nie mają wpływu na ruch samochodowy ma nastąpić do czerwca przyszłego roku.