Radni za zmianami w Strefie Płatnego Parkowania w Poznaniu. Wśród zgłoszonych poprawek propozycja jeszcze większego podniesienia opłat

Nie było niespodzianki – radni miejscy przyjęli podczas dzisiejszej sesji Rady Miasta uchwałę dotyczącą wprowadzenia zmian w Strefie Płatnego Parkowania na terenie miasta. Zgłoszone poprawki odrzucono.

Uchwała przewiduje m.in. zamianę dotychczasowej Strefy Płatnego Parkowania i jej podziału na Śródmiejską Strefę Parkowania w centrum miasta oraz Strefę Płatnego Parkowania wokół centrum, a także poszerzenie jej o Wildę i Łazarz (rozszerzenie strefy ma nastąpić od października 2020 roku). Przede wszystkim jednak zmienią się wysokości opłat za postój w obu strefach, które oznaczają ponad dwukrotne podwyżki.

Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania będzie obowiązywać na obszarze ograniczonym Wartą, ul. Królowej Jadwigi, ul. Matyi, torami kolejowymi wraz z ul. Dworcową do mostu kolejowego na Warcie. W tych rejonach obecnie za pierwszą godzinę parkowania płaci się 3 złote, za kolejną 3,60zł, a za trzecią 4,30zł. Każda kolejna kosztuje znów 3 złote. Po zmianach kierowcy będą musieli zapłacić aż 7 złotych za pierwszą godzinę, 7,40zł za drugą i 7,90zł za trzecią. Każda kolejna to koszt 7 złotych. To ponad 200% podwyżki w stosunku do dotychczasowych cen.

Na pozostałych rejonach, które będą wchodzić w Strefę Płatnego Parkowania pierwsza godzina będzie wiązać się z opłata w wysokości 3,50zł, kolejna 4,20zł, a trzecia 4,90. Każda kolejna to koszt 3,50zł. To podwyżki w wysokości 1,50 złotych za pierwszą godzinę w dotychczasowej strefie zielonej oraz 70 groszy w dotychczasowej strefie żółtej.

Zmiany dotyczą również kart abonamentowych, zasad użyczeń miejsc w abonamencie czy zmian godzin działania Strefy. Więcej o zmianach TUTAJ.

Projekt uchwały był przedmiotem dzisiejszej sesji Rady Miasta Poznania. Twórcy przekonywali do swoich racji, a radni zgłaszali poprawki. Wśród nich pojawił się m.in. pomysł wprowadzenia bezpłatnej komunikacji miejskiej w centrum Poznania, który już kiedyś został odrzucony na etapie interpelacji, odstąpienie od podwyżek kwoty opłaty abonamentowej, a nawet… jeszcze większego podniesienia opłat za parkowanie na terenie śródmieścia w zamian za “zamrożenie” cen za bilety transportu zbiorowego.

Wszystkie poprawki zostały odrzucone, a projekt przyjęto w pierwotnym brzmieniu. Oznacza to, że zmiany w większości wejdą w życie od 1 kwietnia 2020 roku.