Ustawa o elektromobilności i paliwach alternatywnych zakłada, że od 1 stycznia 2022 roku 10% wszystkich używanych przez urząd miasta pojazdów mają stanowić samochody elektryczne. Trzy lata później (2025r.) ma być to już 30%. Podobna sytuacja dotyczy samochodów, które służą do wykonywania zadań publicznych (tj. sumy wszystkich pojazdów wykorzystywanych m.in. przez Zarząd Dróg Miejskich, Zarząd Transportu Miejskiego, straż miejską itp.). Jednak w tej sytuacji ustawodawca wskazał, że od 1 stycznia 2022 roku powinno to być 10 procent pojazdów elektrycznych lub napędzanych gazem ziemnym (30 procent od 1 stycznia 2025 roku).
Poznański urząd miasta postanowił rozpocząć działania zmierzające do wypełnienia zobowiązań wynikających z ustawy jak najszybciej i rozpoczął dziś testowanie trzech modeli samochodów, które dostarczyła firma Volkswagen.
Testy są efektem podpisanego między magistratem a spółką Volkswagen Poznań oraz Siecią Badawczą Łukasiewicz – Instytutu Logistyki i Magazynowania, który zakłada konieczność i chęć wymiany doświadczeń pomiędzy sektorem publicznym, światem nauki oraz gospodarki.
Jak podkreślał podczas konferencji prasowej Jens Ocksen, prezes zarządu Volkswagen Poznań Sp. z o.o. , dążenie do bardziej ekologicznej codzienności musi być efektem współpracy i dialogu wszystkich zainteresowanych.
Do testów przekazano trzy modele samochodów: Volkswagen e-Crafter, Volkswagen Caddy CNG oraz – w późniejszym terminie – Volkswagen ABT e-Transporter. Łącznie będą to cztery pojazdy, z których korzystać będą pracownicy Urzedu Miasta, straży miejskiej, ZDM i ZTM.
Miasto przypomina, że do końca tego roku na terenie Poznania zostanie uruchomiona sieć punktów ładowania samochodów elektrycznych. Zakończył się przetarg na ich dostawę i obecnie trwa weryfikacja ofert.