Rusza projekt promujący spożycie mięsa z indyków

Rozpoczyna się realizacja programu informacyjno-promocyjnego “Indyk z Europy – pod skrzydłami jakości”. Jego celem jest edukacja na temat wartości odżywczych mięsa indyczego produkowanego w Europie – poinformowała koordynatorka programu Małgorzata Reszczyńska.

Podkreśliła, że wysoka jakość mięsa indyczego wynika przede wszystkim z rygorystycznych zasad i procedur obowiązujących w Unii Europejskiej. Dodała, że kampania będzie bardzo szeroko informowała konsumentów o filozofii “od pola do stołu”, której efektem jest pełna kontrola i transparentność każdego etapu produkcji mięsa indyczego.

Reszczyńska zaznaczała, że w 2017 r. Polska stała się największym producentem indyków wyprzedzając Niemcy. W 2019 r. produkcja indyków rzeźnych wyniosła 500 tys. ton.

Kampania będzie trwała dwa lata i będzie prowadzona równolegle na rynku polskim, niemieckim i czeskim. Razem w tych krajach konsumuje się 43 proc. wyprodukowanego mięsa indyczego całej Europie – poinformowała Reszczyńska.

Jak zauważyła, rynki te znacznie różnią się od siebie, przede wszystkim pod względem wielkości i podejścia do konsumpcji. Kampania na polskim rynku ma umocnić rosnące od kilku lat spożycie mięsa indyczego i zmienić opinię rodzimych konsumentów że jest ono trudne w obróbce kulinarnej i zbyt suche.

Charakteryzując rynek niemiecki Reszczyńska powiedziała, że tamtejsi konsumenci od lat jedzą duże ilości drobiu, w tym indyków, ale od trzech lat konsumpcja ich spada. Kampania ma odwrócić ten trend. Natomiast w Cechach zjada się coraz więcej indyków, kampania ma się poprzez edukacją nt. walorów tego mięsa, jeszcze wzmocnić konsumpcję.

Kampania będzie gównie prowadzone w internecie i mediach społecznych i skierowana do osób dokonujących zakupów – głównie do kobiet. Dodała, że przewidziane są też konferencje dla lekarzy dietetyków nt. walorów mięsa indyczego.

“Bardzo nam zależy na polepszeniu wizerunku mięsa indyczego wśród europejskich konsumentów. Dążymy do zwiększenia świadomości o wartościach odżywczych oraz o wysokiej jakości i bezpieczeństwa tych produktów. Oczekujemy że w rezultacie będziemy mogli zauważyć poprawę nawyków żywieniowych”

– podsumowała Reszczyńska cele kampanii

Inicjatorem projektu jest Krajowa Rada Drobiarstwa, która działa w Polsce od 28 lat. Aktualnie zrzesza 110 członków, reprezentujących hodowlę, reprodukcje, wylęgi, produkcję towarową drobiu i jaj. Podmioty zrzeszone w KRD posiadają ok. 70 proc. udziału w rynku krajowym i ok. 90 proc. udziału w eksporcie.