Od ponad dwóch lat Volvo Firma Karlik prowadzi bloga www.madebykarlik.pl , o charakterze lifestylowym. W komunikacji prowadzonej z odbiorcami stawia na wartości i odwołanie do szwedzkiego dziedzictwa marki Volvo. W internetowym serialu #KarlikOnTour poznański dealer zachęca do zdrowego stylu życia i przybliża filozofię LAGOM – szwedzką sztukę życia w harmonii według zasady dokładnie tyle, ile potrzebujesz oraz OMTANKE, czyli troskę o własne zdrowie i środowisko naturalne. Bohaterami kolejnych odcinków byli, między innymi, znana z serialu Na Wspólnej, aktorka Grażyna Wolszczak, Leszek Lichota czyli Wiktor Rebrow z serialu Wataha, zwycięzca TOP CHEF POLSKA, szef kuchni Tomasz Purol oraz zwycięzca Wimbledonu, tenisista Łukasz Kubot. W okresie kryzysu wywołanego koronawirusem serial #KarlikOnTour dzięki uniwersalnym przekazom jest niezwykle aktualny.
Kontynuacją wyznawanej filozofii życia w zgodzie z naturą i z samym sobą jest cykl wpisów „Miłosz w czasach zarazy”, który powstał dzięki współpracy z psychologiem Miłoszem Brzezińskim i jest dostępny na profilu FB @VolvoFirmaKarlik oraz na blogu. „Naszą intencją jest „oswajać to, co nieznane, zachęcać do gimnastyki intelektualnej, wywoływać uśmiech na twarzy, trenować uważność.” – mówi Grzegorz Urbański, PR&Communication Manager w Volvo Firma Karlik.
Nowa rzeczywistość, wywołująca z jednej strony obostrzenia formalne, z drugiej obawę o zdrowie własne i najbliższych spowodowała, że branża automotive zmieniła sposób komunikacji z klientem. Środki dezynfekujące obecne w salonach, rękawiczki ochronne dla pracowników i klientów czy specjalnie wydzielone strefy to dziś absolutne minimum. Obecnie dealerzy w procesie sprzedaży wykorzystują w jeszcze większym stopniu kanały Digital. Volvo Firma Karlik proponuje wirtualny salon, wideoprezentację konkretnych modeli samochodów, usługi door to door czy sprzedaż za pomocą kilku kliknięć. „Nowa rzeczywistość wymaga nowych metod. Dziś niemal wszystkie usługi w naszej ofercie są dostępne online, dzięki czemu Klient może bezpiecznie pozostać w domu. Jeśli chce obejrzeć samochód, przygotowujemy dla niego wideorozmowę, gdy korzysta z naszego serwisu, nieodpłatnie ozonujemy jego samochód. Jesteśmy gotowi, by w sposób bezpieczny i profesjonalny odpowiedzieć na wszystkie potrzeby” – wyjaśnia Rafał Król, dyrektor zarządzający w Volvo Firma Karlik.
Dealer dostosował także swoje oferty do zmienionych pandemią wymagań rynku. Zauważyć można większą atrakcyjność cenową samochodów dostępnych od ręki , zadbano także o bardzo korzystne sposoby finansowania , pozwalające na szybkie i przejrzyste załatwienie formalności. Nowym Volvo można wyjechać z salonu w ciągu tygodnia od złożenia wniosku leasingowego. I to bez wpłaty własnej. Firma Karlik prężnie działa także na rynku samochodów używanych. W programie Volvo Selekt można zakupić samochody objęte 12-miesięczną gwarancją bez limitu kilometrów.