Jak informuje ZTM, z uwagi na duże zainteresowanie zwrotem środków za bilety okresowe, czas oczekiwania na odpowiedź mocno się wydłużyła, szczególnie z uwagi na zmianę sposobu funkcjonowania pracowników w czasie stanu epidemii oraz kłopoty kadrowe, jakie wynikają z obecnej sytuacji.
Obecnie rozpatrywanych jest ok. 300 wniosków dziennie, jednak ZTM podkreśla, że ma także szereg innych obowiązków, wniosków i zadań do wypełnienia, dlatego nie może w całości poświęcić się kwestii zwrotów. Jednocześnie zarząd zapewnia, że każdy klient otrzyma odpowiedź po dokładnej analizie i weryfikacji.
Zgodnie z zapisami Regulaminu Przewozów ZTM zwrot dotyczy całości kwoty w momencie, kiedy nie rozpoczął się jeszcze termin obowiązywania biletu, bądź też kwoty za niewykorzystaną część biletu, w momencie, kiedy termin obowiązywania biletu już się rozpoczął. Wniosek o zwrot należności za bilet okresowy można złożyć za pośrednictwem indywidualnego konta w systemie PEKA lub przesłać na adres e-mail: ztm@ztm.poznan.pl, podając imię, nazwisko, adres oraz numer UID karty PEKA. W obu przypadkach konieczne jest podanie numeru konta bankowego, na który ma być dokonany zwrot.
Możliwość zwrotu dotyczy zakupionego biletu okresowego imiennego: normalnego, Metropolitalnego, ulgowego oraz Biletu Metropolitalnego z Ulgą. Z uwagi na wyjątkowość sytuacji przyjmowane są również wnioski dotyczące zwrotu biletów specjalnych, takich jak np. bilet semestralny, jednak w odniesieniu do nich każda sprawa jest rozpatrywana indywidualnie. W tych wyjątkowych okolicznościach nie jest konieczny paragon potwierdzający zakup biletu.
Wnioski o zwrot przyjmowane są także w jednym z 7 czynnych Punktów Obsługi Klienta ZTM:
– Górczyn – dworzec autobusowy,
– Ogrody – pętla tramwajowa (punkt znajduje się w budynku przy pl. Waryńskiego 9),
– Rondo Kaponiera (poziom -1),
– Os. Sobieskiego – dworzec autobusowy,
– Dębiec – pętla tramwajowa,
– dworzec autobusowy Śródka,
– Centrum Handlowe przy pl. Wiosny Ludów (wejście od ul. Strzeleckiej).