#WracamyDoGry – wspólna kampania Miasta Poznań, Grupy MTP i poznańskich firm i instytucji

“Wracamy do gry” – pod takim hasłem zainaugurowano w piątek wspólną kampanię Grupy MTP, Miasta Poznań oraz poznańskich firm i instytucji, które przygotowują się lub rozpoczęły wznawianie działalności po przerwie związanej z epidemią koronawirusa w Polsce. Akcja została zainicjowana przez Grupę MTP.

Grupa MTP była jedną z pierwszych firm dotkniętych przez epidemię koronawirusa. Targi były też pionierem wielu rozwiązań umożliwiających im funkcjonowanie w nowych warunkach, np. w zakresie wprowadzenia pracy zdalnej. Dzisiaj targi wracają do gry i znowu, jako pierwsze pokazują, że można bezpiecznie funkcjonować i organizować imprezy

Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania

W środę rząd przedstawił IV etap odmrażania polskiej gospodarki. Zgodnie z zapowiedziami, od soboty, 6 czerwca można będzie organizować targi i kongresy.

To wiadomość, na którą czekaliśmy od dawna. Jesteśmy w pełni przygotowani, by w nowych warunkach sanitarnych zaprosić do nas wystawców i gości

Tomasz Kobierski, prezes zarządu Grupy MTP

20-21 czerwca na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbędzie się kiermasz ogrodniczy, podczas którego będzie można kupić sadzonki, nasiona, akcesoria ogrodnicze czy elementy wyposażenia ogrodu lub balkonu. Pojawią się też producenci lokalnej żywności ze swoimi produktami. 

Wkrótce pierwszy spektakl na terenie targów zamierza także wystawić Teatr Muzyczny w Poznaniu. Przed wakacyjną przerwą na targach obejrzeć będzie można jego najbardziej popularne musicale dla dzieci i dorosłych. Z kolei już 2 czerwca rozpoczną się próby do musicalu “Virtuoso”.

Mimo iż od marca nie odbywały się żadne targi czy konferencje, czas ten był dla Grupy MTP okresem wytężonej pracy. Spółka uruchomiła platformę internetową BuyPoland.pl i agencję interaktywną R360. Organizowała także konferencje online, pracowała nad nowymi formatami targów (np. Targi polskich win i winnic WINO). Przygotowywała się też do organizacji zaplanowanych na jesień imprez, które odbędą się w nowym reżimie sanitarnym. 

Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna pod hasłem “Poznań wraca do gry” uruchamia równocześnie kampanię zachęcającą do spędzenia wakacji w Poznaniu i okolicach. Na stronie internetowej www.poznan.travel znajdują się atrakcyjne oferty wakacyjne od członków stowarzyszenia PLOT, a także setki inspiracji dotyczących wakacyjnych aktywności. Strona będzie na bieżąco aktualizowana i uzupełniana. Akcja będzie reklamowana w mediach społecznościowych, a dzięki współpracy PLOT z AMS również na nośnikach zewnętrznych w całej Polsce.

Do akcji #WracamyDoGry włączył się także Port Lotniczy Poznań-Ławica, który przygotowuje się do obsługi, możliwych od 1 czerwca, lotów krajowych.

Należy to traktować, jako etap testowy przed powrotem lotów międzynarodowych. Obecnie naszym zadaniem jest uczynienie podróży lotniczej najbezpieczniejszym środkiem transportu zbiorowego na dużych dystansach. W jaki sposób zostanie to osiągnięte? Na lotnisko będą mogły wchodzić tylko osoby z ważnym biletem czy kartą pokładową. Przy wejściu będzie obowiązywał pomiar temperatury. Przestrzeń samego lotniska będzie tak zorganizowana, że zachowanie dystansu społecznego będzie możliwe. Tak samo będzie wyglądała sytuacja w samolotach. Tylko połowa miejsc na trasach krajowych jest sprzedawana. Oznacza to, że pasażerowie będą siedzieć w przepisowej odległości

Grzegorz Bykowski, wiceprezes zarządu Portu Lotniczego Poznań-Ławica

Reklamy z hasłem #WracamyDoGry pojawią się wkrótce w Poznaniu i innych miastach Polski.