Ul. Karpia na poznańskich Naramowicach w ostatnich latach mocno się rozbudowuje, co sprawia, że zwiększa się zapotrzebowanie na obsługę pasażerską w okolicy. Zrodziło to pomysł na budowę przystanków wraz z pętlą autobusową, co umożliwiłoby zapewnienie odpowiedniego dostępu do komunikacji zbiorowej.
Prowadzone prace projektowe mają na celu sformułowanie rozwiązań, a także niezbędnych prac, jakie należy wykonać, by była możliwa obsługa autobusowa w tym rejonie. W ramach przygotowań i analiz wykonano już m.in. testowe przejazdy autobusów w terenie oraz pomiary ruchu na kluczowych skrzyżowaniach. Określono także jakość nawierzchni dróg pod kątem możliwego skierowania tam tras autobusowych.
Wykonawca dokumentacji projektowej przeprowadził już analizę sytuacyjno-drogową ul. Karpiej, a także pobliskiej ul. Dworskiej. Wynika z niej m.in. że skrzyżowania ul. Naramowickiej, Karmiej i Sarmackiej oraz Karpiej i Dworskiej muszą zostać przebudowane, by możliwe były bezpieczne i komfortowe przejazdy autobusów przegubowych, czyli 18-metrowych. Skrzyżowanie ul. Karpiej i Dworskiej zostanie przebudowane przez Zarząd Dróg Miejskich, a testy przejezdności potwierdziły założenia przyjęte w opracowanej już na zlecenie tej jednostki dokumentacji projektowej, również w zakresie budowy wyniesionego skrzyżowania w rejonie ul. Karpia 17.
Przy ul. Karpiej mają powstać dwie pary przystanków oraz pętla autobusowa. Planowana jest także budowa budynku socjalnego dla kierowców, a także zadaszonego parkingu rowerowego typu Park&Ride.
Zebrana dokumentacja wskaże optymalne rozmieszczenie przystanków oraz parametry pętli autobusowej. Nie wiadomo jednak, czy będzie możliwa realizacja inwestycji – będzie to zależne od możliwości finansowych miasta.