Jak podano, inwestycja usprawni podróże między Poznaniem a Wolsztynem.
W Rakoniewicach oraz Wolsztynie przewidywana jest przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym i wymiana rozjazdów. Inwestycja poprawi przepustowość trasy, na którą będzie mogło wyjechać więcej składów.
Dzięki dostępniejszym peronom na stacjach Wolsztyn i Grodzisk Wielkopolski wzrośnie komfort podróży. Na wyższych peronach zapewnione będzie zadaszenie, ławki i jasne oświetlenie. Dogodną komunikację na obu stacjach zapewnią wyremontowane przejścia podziemne. Osoby mające trudności z poruszaniem się będą mogły skorzystać pochylni prowadzących na perony.
Bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym zwiększy przebudowa 21 przejazdów kolejowo-drogowych. Na skrzyżowaniach ułożona zostanie nowa nawierzchnia. Część przejazdów zyska dodatkowe zabezpieczenie, rogatki i sygnalizację, zamontowane zostaną kamery monitoringu.
Jak podano, realizacja inwestycji zostanie uzgodniona z przewoźnikami; zakres prac na jednotorowej trasie będzie wymagać wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej.
PKP Polskie Linie Kolejowe realizują projekt “Rewitalizacja linii kolejowej nr 357 na odcinku Drzymałowo – Wolsztyn” ze środków własnych, Funduszu Kolejowego oraz przy współfinansowaniu z Unii Europejskiej w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 – 2020.
Termin składania ofert upływa 5 października. Na przygotowanie projektu i realizację inwestycji wybrany w przetargu wykonawca będzie miał 24 miesiące. Podróżni skorzystają z efektów prac w 2023 r.
Spółka poinformowała, że dzięki jej działaniom linia z Wolsztyna do Poznania zyskuje nowoczesne rozwiązania, przy zachowaniu historycznego charakteru. Na trasie z początku XX w. są zachowane dawne semafory kształtowe, a przewozy pasażerskie odbywają się m.in. z wykorzystaniem parowozów.