Pozycjonowanie szerokie — Pozycjonuj swoją witrynę pod nieograniczoną ilość słów kluczowych

Pozycjonowanie pod kilkaset fraz lub nieskończenie wiele brzmi nieco zaskakująco. Przeważnie pozycjonując witrynę, robimy to pod kilka głównych fraz, pod którymi chcemy być widoczni w sieci, licząc na ruch graniczny właśnie z tych słów kluczowych. Ciekawą alternatywą jest jednak pozycjonowanie szerokie pod wiele fraz, które w niektórych przypadkach będzie dużo lepszym wyborem. Taki rodzaj pozycjonowania jest jednak nieznany dla wielu osób. Poniżej przedstawiamy i dokładnie opisujemy pozycjonowanie szerokie oraz wszystkie jego aspekty.

Czym jest pozycjonowanie szerokie?

Pozycjonowanie szerokie to jeden z mniej popularnych, ale zdobywających uznanie rodzajów pozycjonowania. Polega on na promowaniu witryny w wyszukiwarce Google pod wieloma frazami, bez faworyzowania konkretnych słów kluczowych. W tym sposobie pozycjonowania witryny, podobny ruch zdobywamy z wielu fraz, a nie z kilku głównych. Poszczególne frazy dają nam dużo niższe pozycje i nie staramy się pod każdą z nich windować rankingu w Google jak najwyżej. Pozycjonowanie szerokie ma dawać sumarycznie taki sam lub większy ruch z wielu mniej popularnych fraz niż w przypadku promowania witryny pod kilka najbardziej popularnych. Frazy przy pozycjonowaniu szerokim nie są silnie promowane a umieszczane na stronie jednokrotnie lub kilkakrotnie. Nasza witryna jest zatem widoczna pod wieloma hasłami na niższych pozycjach i właśnie takie działanie ma przynieść ogólny dużych ruch organiczny na witrynę. Trend ten jest bezpieczny i posiada wiele korzyści (o nich poniżej).

Pozycjonowanie szerokie tak jak każdy inny typ pozycjonowania możemy zamówić w agencji seo lub agencji interaktywnej. Również jest to cały proces, a wyniki możemy zobaczyć w okresie od kilku tygodni do kilkunastu miesięcy — tak jak przy pozycjonowaniu ogólnym. Najczęściej frazy w pozycjonowaniu szerokim są frazami mniej popularnymi lub bardzo szczegółowymi na popularne określenia, których używa niewielka grupa osób. Frazy takie mogą jednak dotyczyć konkretnych przedmiotów, towarów, usług czy nazw, których bezpośrednio poszukują klienci i odbiorcy. Pozycjonowanie szerokie musi jednak bazować na podstawie czyli dobrze zoptymalizowanej samej witrynie i rzetelnie wykonywaniem pozycjonowaniu. Tylko wtedy inne używanie fraz da bardzo dobre rezultaty.

Jak pozycjonuje się witrynę w takim stylu?

Pozycjonowanie szerokie odbywa się na takiej samej zasadzie co pozycjonowanie ogólne, ale pod wiele fraz, a nie kilka najpopularniejszych. Pierwszym krokiem takiego pozycjonowania będzie właśnie ustalenie wszystkich możliwych fraz dla danej kategorii. Możemy zrobić to samodzielnie, wymyślając frazy lub skorzystać z generatorów słów kluczowych. Są to serwisy w internecie, gdzie po wpisaniu hasła głównego czy kategorii otrzymamy listę nawet kilkuset najpopularniejszych fraz dla danego zagadnienia. Dzięki temu będziemy mogli stworzyć obszerną listę słów kluczowych, które dają ruch w danej kategorii — nawet niewielki. Następnie słowa te należy uporządkować i wykorzystywać systematycznie dodając je na stronie www.

Najlepszym sposobem dodawania słów kluczowych na stronie jest publikowanie tekstów seo. Są to teksty, które są przydatne dla czytelników, ale też zawierają odpowiednie frazy, pod którymi mamy być widoczni. Przy pozycjonowaniu szerokim wystarczy jednokrotnie lub dwukrotnie dodać daną frazę i skupić się na kolejnych. Frazy te mogą być odmienne, łączone czy dodawane w kombinacjach. Przy tworzeniu tego typu tekstów nie będziemy faworyzować żadnej frazy, a używali ich w różnym stopniu. Pamiętać należy, aby nie przeoptymalizować samego tekstu seo, choć z uwagi na rzadkie używanie fraz i różne słowa kluczowe ryzyko nie jest zbyt duże. Słowa kluczowe możemy również dodawać na samej witrynie internetowej.

Korzyści, jakie daje pozycjonowanie szerokie

Pozycjonowanie szerokie ma wiele korzyści i plusów. Pierwszym plusem jest jego naturalność. Bardzo ważnym czynnikiem podczas pozycjonowania jest właśnie naturalne działanie. Często przy usilnym promowaniu kilku fraz, może dochodzić do przeoptymalizowania strony i negatywnych konsekwencji włącznie z karami od Google. Pozycjonując witrynę szeroko pod wiele fraz, mamy pewność, że nie przeoptymalizujemy witryny pod kątem fraz. Samo pozycjonowanie szerokie jest też proste we wdrożeniu. Nie musimy posiadać specjalistycznej wiedzy, a jedynie wykonywać ogólne pozycjonowanie stron pod nieco innym kątem. Pozycjonowanie szerokie jest bardzo skutecznym sposobem.. Zostało one sprawdzone i opisane przez wiele wiarygodnych źródeł. W ten sposób możemy pozyskiwać równie wiele ruchu na naszą witrynę lub więcej co tradycyjnym sposobem. Sam ruch jest też wartościowy i nie musimy obawiać się utracenia dotychczasowych profitów, które wypracowaliśmy przez wiele lat. Pozycjonowanie te możemy wdrażać równocześnie, nie rezygnując nagle z pozycjonowania tradycyjnego, co również pozwala przetestować w praktyce ten sposób pozycjonowania i nie naraża nas na nagłe zmiany. Pozycjonowanie szerokie daje też korzyści sprzedażowe. Jako że frazy przy takim stylu pozycjonowania są konkretne i szczegółowe, będziemy mogli liczyć na napływ zdecydowanych klientów, którzy szukają właśnie danego produktu. Osoby poszukujące i znajdujące konkretne wiadomości, są przeważnie lepszymi klientami gdyż intensywnie używają danej witryny.

Kiedy warto skorzystać z pozycjonowania szerokiego?

Z pozycjonowania szerokiego warto korzystać szczególnie w kilku przypadkach. Ogólnie możemy wykorzystywać ten typ pozycjonowania w każdej sytuacji bez względu na branżę czy ilość ruchu na stronie. Jest on jednak korzystny dla posiadaczy witryn, kiedy panują konkretne warunki. Z pozycjonowania szerokiego warto korzystać, jeśli w danej kategorii panuje bardzo duża konkurencja. Dzięki temu będziemy mogli pozyskiwać porównywalny ruch niższym nakładem finansowym oraz pracy bez konieczności intensywnych działań i walki z innymi witrynami. Pozycjonowanie szerokie warto przetestować również i ewentualnie wdrożyć przy sprzedażowym charakterze witryny. Sprzyja ono pozyskaniu zdecydowanych klientów, a więc może podnieść sprzedaż np. w e-sklepie bez utraty ogólnej ilości ruchu. Pozycjonowanie szerokie to też sposób na zwiększenie zasięgu witryny i marki, jeśli chcemy dotrzeć do bardzo wielu osób z szerokiego grona i poinformować ich o naszym istnieniu.