Inwestycja obejmuje ponad kilometr trasy tramwajowej wraz z siecią trakcyjną oraz węzłem rozjazdowym na skrzyżowaniu ul. Górna Wilda, Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 roku.
Torowisko zostanie na dużej części trasy wydzielone i przekształcone w tzw. zielone torowisko. Z jednej strony poprawi to płynność przejazdu tramwajów, ponieważ nie będą one już blokowane przez samochody, a z drugiej obniży się poziom hałasu, co wpłynie pozytywnie na komfort życia okolicznych mieszkańców.
Wybudowane będą nowe przystanki wiedeńskie – przy ul. św. Czesława. Z kolei przy Rynku Wildeckim powstanie zintegrowany węzeł przesiadkowy w formie antyzatok poprzez przeniesienia przystanków z ul. Wierzbięcice i Górna Wilda. W tym rejonie przewidziano także parkingi typu Bike&Rike, pozwalające na pozostawienie rowerów w bezpiecznym miejscu i przesiadanie się na komunikację zbiorową.
Na całej długości przebudowywanej trasy przystanki będą odnowione i wyposażone w tablice informacji pasażerskiej.
Co ważne dla mieszkańców, z kamienic wzdłuż trasy znikną przewody trakcyjne i oprawy oświetleniowe.
Zmiany będą dotyczyć także ruchu kołowego. Po obu stronach torowiska wydzielona będzie jednopasmowa jezdnia z ruchem rowerowym. Wprowadzone zostanie ograniczenie maksymalnej dopuszczalnej prędkości do 30 km/h. Całość uzupełnią elementy małej architektury, w tym ławki, kosze na śmieci i stojaki rowerowe. Zagospodarowana zostanie zieleń.
Prace rozpoczęły się w połowie sierpnia tego roku i przebiegają zgodnie z planem. Obecnie skupiają się głównie na odcinku od dawnego dworca PKS do skrzyżowania z ul. 28 Czerwca 1956 roku wraz z węzłem rozjazdowym przy RYnku Wildeckim.
W kilku miejscach ułożono już elementy nowego torowiska. W połowie przyszłego roku ekipy budowlane przeniosą się na ul. 28 Czerwca 1956 r., gdzie remontowany będzie odcinek do skrzyżowania z ul. Kilińskiego i Krzyżową.
Jednocześnie prowadzone są przygotowania do prac drogowych i budowy konstrukcji jezdni na odcinku od ul. Wujka do ul. NIedziałkowskiego.