Już pół tysiąca mieszkańców Wildy i Łazarza kupiło identyfikator mieszkańca Strefy Płatnego Parkowania

Już około pół tysiąca mieszkańców Wildy i Łazarza kupiło identyfikatory mieszkańca, ktore uprawniają do parkowania na terenie Strefy Płatnego Parkowania na preferencyjnych warunkach.

Od 1 lutego 2021 roku na terenie Wildy i Łazarza będzie obowiązywać Strefa Płatnego Parkowania. Mieszkańcy tych osiedli mogą skorzystać z identyfikatora mieszkańca, który umożliwia im parkowanie na terenie strefy w ramach specjalnej oferty.

W połowie listopada uruchomiono sprzedaż identyfikatorów, by jeszcze przed uruchomieniem Strefy mogli go otrzymać wszyscy zainteresowani i uprawnieni. ZDM zachęca, by nie czekać ze złożeniem wniosku na ostatnią chwilę. Mimo, że identyfikatory wydawane są od razu na miejscu, to spodziewane jest większe zainteresowanie tuż przed uruchomieniem Strefy, a to z kolei przełoży się na większe kolejki w Biurze Obsługi Klienta SPP.

Dla mieszkańców Wildy i Łazarza przygotowano dodatkową promocję. Standardowa cena identyfikatora mieszkańca to 30 zł miesięcznie za pierwszy samochód, jednak mieszkańcy tych dzielnic moga skorzystać z oferty specjalnej kupują identyfikator od razu na cały rok. Zapłacą wówczas 120 złotych, czyli jedynie 10 złotych na miesiąc.

Promocja trwa do 31 sierpnia 2021 roku i można z niej skorzystać tylko raz. Koszt zakupu identyfikatora dla drugiego lub kolejnego auta to 150 zł miesięcznie za każdy pojazd.

Do zakupu identyfikatora mieszkańca uprawnione są wszystkie osoby zameldowane na terenie objętym SPP na pobyt stały lub tymczasowy, które płacą podatek dochodowy na rzecz miasta Poznania i posiadają tytuł prawny do użytkowanego samochodu.

Potrzebne dokumenty:

Do zakupu identyfikatora mieszkańca potrzebne są następujące dokumenty:

– Dowód osobisty lub paszport (na jego podstawie potwierdzana jest tożsamość i miejsce zameldowania).

– Dowód rejestracyjny pojazdu z informacją o jego właścicielu (lub inny dokument potwierdzający własność, jeżeli właściciel nie jest wpisany do dowodu).

– Oryginał pierwszej strony PIT-u za poprzedni rok (dla potwierdzenia opłacania podatku dochodowego na rzecz miasta Poznania).

– Umowa z pracodawcą (dotyczy aut służbowych użytkowanych jako prywatne – umowa musi wyraźnie potwierdzać taki sposób wykorzystania pojazdu, jak również musi potwierdzać zatrudnienie i jego okres).

– Umowa kredytowa lub leasingowa (dotyczy tylko użytkowników aut kupionych na kredyt lub leasingowanych).

Osoby, które podatek za poprzedni rok rozliczały poza Poznaniem, muszą przedłożyć formularz ZAP-3 złożony do właściwego Urzędu Skarbowego. W takim wypadku identyfikator może zostać wydany tylko na wniosek skierowany do dyrekcji ZDM (oraz na czas nie dłuższy niż do 30 kwietnia następnego roku).

Do tej pory mieszkańcom Wildy i Łazarza wydano już ponad 500 identyfikatorów.