Ostatni sezon Poznańskiego Roweru Miejskiego trwał wyjątkowo długo, bo aż do Wigilii. Wpływ na to miało z jednej strony duże zainteresowanie oraz korzystne warunki atmosferyczne, a z drugiej i przede wszystkim, pandemia koronawirusa, podczas której więcej osób chętniej korzysta z takiej formy przemieszczania się po mieście. Wydłużenie sezonu miało zapewnić możliwość korzystania z jednośladów jak największej liczbie zainteresowanych przez jak najdłuższy czas. Dzięki temu na ulicach Poznania było mniej samochodów, a w komunikacji publicznej mniej pasażerów.
ZTM oraz Nextbike Polska (operator PRM) chcą poprawiać jakość oferowanych usług w ramach systemu, dlatego przygotowano specjalną ankietę dla użytkowników, dzięki czemu poznają opinie korzystających z systemu.
Do losowo wybranych 4 tysięcy aktywnych użytkowników przesłano zaproszenie do badania. Każdy może wypełnić ankietę tylko raz.
Badanie ma na celu określenie kierunków rozwoju systemu. W ankiecie zawarto m.in. pytanie “jak w przyszłości powinien funkcjonować Poznański Rower Miejski? “.
Użytkownicy pytani są także m.in. o preferencje w zakresie korzystania z PRM oraz opłat za wypożyczenia.