Poznańskie instytucje kultury kontra pandemia. Mimo obostrzeń, poznaniacy mają stały dostęp do kultury

Rok 2020 przyniósł wiele zmian i utrudnień. Ucierpiały m.in. instytucje kultury, które nadal, w związku z obostrzeniami, nie mogą w pełni funkcjonować. Nie oznacza to jednak, że zrezygnowały z kontaktu z odbiorcami. Przez cały czas, od początku epidemii, poznańskie instytucje kultury dbają o to, by dostarczać dawkę kultury poznaniakom. Część z nich zjednoczyło się w akcji “Siła w nas”.

Mimo wprowadzonych ograniczeń, poznańskie instytucje kultury od początku epidemii w Polsce starają się utrzymywać kontakt z odbiorcami. Realizują szereg inicjatyw i działań, które organizowane są w ramach obowiązujących zasad sanitarnych. Wiele z nich trzeba było przenieść do świata wirtualnego.

Część miejskich instytucji połączyło się także w akcji “Siła w nas”. Prezentują swoją działalność i informują o inicjatywach m.in. na oficjalnych profilach Miasta Poznań w mediach społecznościowych.

W ramach akcji na Placu Wolności stanął także wyjątkowy, kolorowy neon, który ma dodać otuchy poznaniaków. Ma symbolizować również solidarność i siłę poznańskich instytucji w trudnych czasach.

Pomimo przeciwności, w 2020 roku CK Zamek udało się zorganizować 86 wydarzeń online (spotkań, spektakli, koncertów, warsztatów), a Biblioteka Raczyńskich udostępniła prawie milion zbiorów w gmachu głównym i 39 filiach w całym mieście.

Centrum Sztuki Dziecka zrealizowało m.in. festiwal Ale Kino!, które w wirtualny sposób odwiedziło 22 tysiące widzów.

Brama Poznania zorganizowała m.in. 18 wydarzeń z cyklu Rzeka Żywa, Dom Kultury Stokrotka wyprodukował 1 000 minut nagrań, Galeria Miejska Arsenał udostępniła 1500 minut nagrań, a Pawilon odnotował 47 599 wyświetleń wydarzeń online.

Estrada Poznańska wyprodukowała ponad 7000 minut nagrań, natomiast Muzeum Archeologiczne zanotowało 300 internetowych publikacji popularnonaukowych.

Teatr Animacji udostępnił spektakle internetowe, które obejrzało 14 tysięcy widzów, a Teatr Muzyczny udostępnił prawie 100 produkcji w wersji online.

Teatr Polski w Poznaniu zrealizował 87 wydarzeń, Wielkopolskie Muzeum Niepodległości opublikowało 688 minut nagrań, Poznański Chór Chłopięcy odnotował 620 000 odbiorców na swoim profilu facebookowym, a Wydawnictwo Miejskie Posnania udostępniło 10 podcastów.

Wszystkie instytucje nadal pracują nad kontaktem z widzami, zapewniając poznaniakom stały dostęp do kultury, czekając na zniesienie obostrzeń.