MPK Poznań od lat współpracuje z Poznańskim Klubem Modelarzy Kolejowych, co przekłada się na ciekawe efekty dla poznaniaków i turystów. Prezes Klubu przyznaje, że klub otrzymywał w przeszłości oferty zakupu części posiadanego taboru, jednak przedstawicielom zależało, by – przynajmniej niektóre z pojazdów – pozostały w Poznaniu. Porozumienie z poznańską spółką ucieszyło obie strony.
Borsig Bn2t jest dobrze znany poznaniakom, ponieważ jest utrzymywany w czynnym stanie przez MPK Poznań na trasie Maltanki. Został wyprodukowany w 1925 roku i jest najstarszym w Polsce sprawnym parowozem. Na trasie można go zobaczyć podczas Dni Pary poznańskiej Maltanki. Przyciąga wówczas wzrok zarówno mieszkańców jak i turystów w okolicach Jeziora Maltańskiego.
Oprócz Borsiga MPK odkupiło także dwa wagony osobowe z dawnej Kolei Witaszyckiej (w tym odrestaurowany wagon wypożyczony w minionych latach przez miłośników z Towarzystwa Wyrzyskiej Kolei Powiatowej z Białośliwia), kilka różnych wagonów towarowych oraz drezynę motorową.
Poznańska spółka stała się także właścicielem autobusu szynowego, przedwojenny wagon z napędem spalinowym serii MBxc1-41, który z uwagi na kształt w Poznaniu nazywany jest „Ryjkiem”.
„Ryjek” nie był jednak wykorzystywany od 2004 roku, dlatego konieczne jest przeprowadzenie jego remontu i napraw. Ogólny stan jest określany jako dobry, ale na razie nie wiadomo, kiedy powróci na tory. Po naprawie będzie musiał uzyskać wszelkie pozwolenia.
W czasie wykonywania napraw „Ryjek” będzie również odmalowany na zielono z pomarańczowym pasem. Dach będzie szary, natomiast napisy na wagonie w kolorze kremowym.