Urząd Miasta Poznania przypomina o możliwościach załatwienia spraw urzędowych online

W związku z rosnącą liczbą przypadków zakażenia koronawirusem rząd wprowadza dodatkowe obostrzenia. Zaleca, by tam gdzie jest to możliwe pracować zdalnie lub załatwiać sprawy przez internet. Dotyczy to też administracji samorządowej.

 

Michał Łakomski z urzędu miasta w Poznaniu przypomina, że interesanci nie muszą się już fatygować do urzędu między innymi chcąc załatwić sprawy związane z pozwoleniem na budowę czy też leżące w gestii urzędu stanu cywilnego. Cyfrowo można też składać wnioski o 500+.

Osobiste pojawienie się w urzędzie pozostanie nieodzowne w nielicznych przypadkach, jak np. odbiór nowego dowodu osobistego. Michał Łakomski przypomina, że w takim wypadku należy umówić się na wizytę i stawić się w oznaczonym terminie, aby możliwe było dochowanie reżimów sanitarnych.