Trwa rekrutacja do szkół podstawowych

W poniedziałek rozpoczęła się tegoroczna rekrutacja do szkół podstawowych. Dokumenty można dostarczyć w formie elektronicznej lub tradycyjnej, jednak urzędnicy i dyrektorzy placówek zachęcają do korzystania z formy zdalnej i systemu Nabór.

 

W przypadku szkół podstawowych rodzice, którzy decydują się na kształcenie dziecka w placówce na terenie obwodu właściwego dla miejsca zamieszkania, nie muszą brać udziału w procesie rekrutacji. Wystarczy jedynie zapisać dziecko do danej szkoły, co jest obowiązkiem rodzica lub opiekuna.

Potrzebne dokumenty, a więc zgłoszenie należy wypełnić online, a następnie do 30 kwietnia przesłać mailem lub pocztą do szkoły obwodowej. Podział na obwody dostępny jest na stronie Geopoz.

W przypadku chęci zapisania dziecka do placówki poza miejscem zamieszkania (pozaobwodowej), należy przejść cały proces rekrutacji. W tym celu należy wypełnić odpowiednie dokumenty dostępne na stronie Nabór.

Wśród kryteriów rekrutacyjnych punkty uzyskuje się za:

– zamieszkanie kandydata na terenie Poznania – 65 pkt.; 
– uczęszczanie wcześniej do oddziału przedszkolnego w danej szkole (kryterium stosuje się również w odniesieniu do kandydatów uczęszczających do przedszkoli prowadzonych przez Miasto Poznań mających siedzibę w budynku, w którym mieści się dana szkoła podstawowa) – 50 pkt.;
– rodzeństwo kandydata uczy lub będzie uczyć się w tej samej placówce – 30 pkt; 
– oboje rodziców lub opiekunów płaci podatki w Poznaniu – 80 pkt; 
– wielodzietność rodziny kandydata – 10 pkt; 
– wskazanie przez kandydata klasy integracyjnej – 5 pkt.

Jeśli klasa ma profil sportowy, dzieci będą musiały przejść także dodatkowo testy sprawnościowe.

Co ważne, samo zakwalifikowanie dziecka do danej placówki nie jest jednoznaczne z jego przyjęciem. Po ogłoszeniu list kandydatów zakwalifikowanych należy potwierdzić wolę przyjęcia dziecka do danej placówki.

Rodzicom dzieci, którzy nie dostali się do wybranej szkoły, przysługuje możliwość odwołania – w terminie 7 dni od ogłoszenia listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.

Harmonogram:

– 12-30 kwietnia – składanie wniosków o przyjęcie dziecka (w przypadku klas sportowych do 16 kwietnia)
– 19 – 23 kwietnia – próby sprawnościowe dla kandydatów, ubiegających się o przyjęcie do klasy sportowej 
– 28 kwietnia – wyniki prób sprawnościowych 
– 11 maja – ogłoszenie listy zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych
– 11 – 13 maja – pisemne potwierdzenie woli zapisu dziecka
– 17 maja – ogłoszenie listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych

Rekrutacja uzupełniająca planowana jest w dniach 14-25 czerwca.