Nawet 1000 połączeń w ciągu godziny – Punkt Szczepień na MTP odpowiada na zgłaszane problemy z infolinią

Infolinia działa, a telefony są na bieżąco odbierane przez pracowników administracji Punktu Szczepień. Szpital Kliniczny Przemienienia Pańskiego odpowiedzialny za punkt na terenie MTP zdecydowanie zaprzeczy, by infolinia została odłączona. Przyznaje jednak, że mogą pojawić się problemy z połączeniem, ponieważ zainteresowanie jest wielokrotnie wyższe niż możliwości jej obsługi, dlatego warto korzystać z innych form kontaktu.

 

Wczoraj pisaliśmy na naszym portalu o problemie z dodzwonieniem się na infolinię punktu szczepień na terenie szpitala tymczasowego na MTP. Poznaniacy wymieniali się swoimi doświadczeniami m.in. na forach, lokalnych grupach, w mediach społecznościowych, a nawet w komentarzach pod postami prezydenta miasta.

Jak wskazywali, mimo wielu prób dodzwonienia się w różnych porach dnia i w różne dni tygodnia, nigdy nie udało im się połączyć z pracownikami punktu. W najlepszym przypadku słyszeli, że są pierwsi w kolejce, jednak po upływie 30 minut i 21 sekund, połączenie było przerywane w związku ze zbyt dużą liczbą zajętych linii (więcej na ten temat tutaj). Sytuacja powtarza się od co najmniej kilku tygodni. Sprawa została nawet zgłoszona do oficjalnego profilu akcji „Szczepimy Się”, którego administratorzy poinformowali, że przekażą ją do NFZ.

Zwróciliśmy się do Szpitala Klinicznego Przemienia Pańskiego w Poznaniu, który jest odpowiedzialny za punkt, z prośbą o komentarz.

Rzecznik szpitala, Bartosz Sobański poinformował, że linia telefoniczna cały czas działa, a telefony są na bieżąco odbierane przez pracowników administracji Punktu. Zaprzeczył jednocześnie, by była ona odłączona czy nieczynna.

Odnosząc się do automatycznego rozłączania wskazał na kwestie techniczne, na które szpital nie ma wpływu.

„Niestety, jako Szpital, nie mamy wpływu na techniczne aspekty funkcjonowania tejże linii. Ta jest skonstruowana tak, że nie pozwala pozostawać na linii dłużej niż na czas, który jest przewidziany przez Operatora” – Bartosz Sobański, rzecznik prasowy Szpitala Klinicznego Przemienienia Pańskiego.

Rzecznik przyznał, że z uwagi na ogromne zainteresowanie, mogą występować problemy z dodzwonieniem się. Przyznał, że wcześniejsze numery, które uruchomiono zaraz po rozpoczęciu działalności Punktu, uległy awarii i zostały zablokowane właśnie przez zbyt dużą liczbę połączeń. Właśnie dlatego na początku Narodowego Programu Szczepień numer rejestracji został zmieniony. Wsparcie w tej kwestii Szpital otrzymuje od MTP i to właśnie Targi pracują nad tym, by linia była „przepustowa” i działała. Punkt, podobnie jak szpital tymczasowy, w zakresie obsługi teletechnicznej opiera się na systemie targowym. Obrazując skalę problemu Bartosz Sobański przekazał nam, że w ostatnich tygodniach w ciągu godziny na infolinię Punktu wykonywanych było około tysiąca połączeń.

Szpital zachęca, by w kwestii zapisu na szczepienia korzystać z innych kanałów – ogólnopolskiej infolinii lub Internetowego Konta Pacjenta, gdzie jest możliwość wyboru dogodnego terminu. Możliwy jest także kontakt mailowy. Rzecznik przyznał, że niedawno był okres, gdy w rejestracji pojawiły się opóźnienia w obsłudze maili. Być może właśnie wtedy z problemem spotkali się nasi czytelnicy zgłaszający problem. Wynikało to z wcześniejszych opóźnień  dostaw szczepionek w czasie szczepień seniorów i późniejszego uwolnienia nowych terminów. Pracownicy musieli „nadgonić” zaległe terminy przy jednoczesnej obsłudze bieżącej. Obecnie kontakt mailowy przebiega na bieżąco. Szpital liczy, że osoby z obecnie rejestrowanych roczników chętniej będą korzystały właśnie z tej formy kontaktu zarówno do rejestracji jak i innych kwestii technicznych.

W rozmowie z naszym portalem Bartosz Sobański odniósł się również do innego problemu, na który zwracali uwagę internauci. Osoby dzwoniące na ogólnopolską infolinię otrzymują stary, nieaktualny już numer, a gdy nie mogą się na niego dodzwonić uznają, że infolinia została odłączona. Jak przyznał rzecznik, Szpital kilkukrotnie zgłaszał tę kwestię odpowiednim podmiotom, jednak nadal nie zostało to poprawione i konsultanci ogólnopolskiej infolinii przekazują stary numer.

Szpital przeprosił za problemy z jakimi spotkali się lub mogą spotkać osoby zainteresowane szczepieniem w Punkcie Szczepień na MTP, prosząc także o wyrozumiałość.

„Staramy się na bieżąco reagować i odpowiadać na wszelkie sygnały związane z trudnościami przy chęci rejestracji” – przekazał rzecznik.

Jednocześnie placówka podziękowała za zaufanie osobom, które zdecydowały się przyjąć szczepionkę właśnie w Punkcie na terenie szpitala tymczasowego.