Dzieci mieszkające na terenie obwodu danej szkoły mają pierwszeństwa przyjęcia do placówki. Choć nie biorą udziału w rekrutacji, to ich rodzice zobowiązani są do zapisu dzieci do szkoły. Zgłoszenie należy wypełnić i wysłać drogą mailową lub pocztą tradycyjną do szkoły obwodowej. Czas na to jest do 30 kwietnia.
Do tego samego dnia należy złożyć wniosek oraz potrzebne dokumenty w przypadku rekrutacji do placówki pozaobwodowej. O tym, czy dziecko dostanie się do danej szkoły decydować będą punkty przyznawane w ramach kryteriów naboru.
W przypadku rekrutacji do klas sportowych dziecko czekają jeszcze dodatkowo testy sprawnościowe.
Należy pamiętać, że zakwalifikowanie dziecka do danej szkoły nie jest jednoznaczne z jego przyjęciem. Po ogłoszeniu pierwszej listy należy potwierdzić wolę przyjęcia pociechy do wskazanej placówki.
Rodzicom dzieci, którzy nie dostali się do wybranej szkoły, przysługuje możliwość odwołania – w terminie 7 dni od ogłoszenia listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.
Harmonogram
– 12-30 kwietnia – składanie wniosków o przyjęcie dziecka
– 11 maja – ogłoszenie listy zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych
– 11 – 13 maja – pisemne potwierdzenie woli zapisu dziecka
– 17 maja – ogłoszenie listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych
Rekrutację uzupełniającą zaplanowano na 14-25 czerwca.