Postęp prac na ul. Wierzbięcice

Przebudowa ul. Wierzbięcice jest już bardzo zaawansowana. Prace toczą się na odcinku od Nowego Rynku (dawnego dworca PKS) do skrzyżowania z ul. 28 Czerwca 1956 r. Obejmują zarówno torowisko tramwajowe, jak i jezdnię z chodnikami.

 

“Postępy prac są dobrze widoczne. Ulica Wierzbięcice zmienia się na lepsze. Zmodernizowane torowisko tramwajowe i wygodniejsze przystanki przez lata będą służyć pasażerom. Takie inwestycje poprawiające komfort podróżowania są dla nas bardzo istotne, bo komunikacja publiczna jest przyszłością dużych miast. Kolejnym krokiem będzie przebudowa torowiska w ul. 28 Czerwca 1956 r.”– mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.

Na ul. Wierzbięcice ułożono już dużą część nowego torowiska. Na odcinku do rejonu skrzyżowania z ul. Spychalskiego ustawiane są słupy, na których zawiśnie sieć trakcyjna. Przygotowywana jest również nawierzchnia pod zielone torowisko. Pojawi się na większości przebudowywanego odcinka ulicy – mówi Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Równolegle trwają także roboty drogowe na wschodniej jezdni ul. Wierzbięcice, na odcinku od stacji benzynowej do ul. św. Czesława ułożona już została większość warstwy wiążącej nawierzchni jezdni, a także nawierzchni chodników i miejsc parkingowych. W ramach tych prac wyniesiona została jezdnia w miejscu planowanego przystanku wiedeńskiego przy ul. św. Czesława. Takie rozwiązanie ułatwi pasażerom wsiadanie do tramwaju. Z kolei na zachodniej stronie ul. Wierzbięcice prowadzone są prace nad przebudową infrastruktury podziemnej. Tam także nowa nawierzchnia pokryje jezdnię i chodnik.

Rozpoczęte w sierpniu ubiegłego roku prace na ul. Wierzbięcice są częścią zadania, które obejmuje także modernizację torowiska w ul. 28 Czerwca 1956 r., na odcinku do skrzyżowania z ul. Kilińskiego i Krzyżową. Inwestycja przyczyni się do poprawy komunikacji tramwajowej w tym rejonie, torowiska będą bardziej ciche, a przystanki – wygodniejsze. Sprawniejszą jazdę tramwajów umożliwi odseparowanie ruchu samochodowego od torowiska (poza odcinkiem przebiegającym przez rynek Wildecki). Zadanie obejmuje także przebudowę infrastruktury podziemnej, jezdni i chodników. Pojawią się również nasadzenia zieleni i mała architektura.

Koniec prac budowlanych na ul. Wierzbięcice planowany jest na lato obecnego roku. Następnie ekipy budowlane przeniosą się na węzeł rozjazdowy u zbiegu ulic Górna Wilda, Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 r., a później na ul. 28 Czerwca 1956 r., gdzie remontowany będzie odcinek do skrzyżowania z ul. Kilińskiego i Krzyżową.

Projekt został dofinansowany kwotą ponad 27 mln zł ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.