Nowoczesne opakowania dla branży spożywczej

Opakowania żywności muszą wyróżniać się szeregiem konkretnych cech, by spełniać wszystkie restrykcyjne normy bezpieczeństwa oraz gwarantować świeżość produktów. Wytwórcy i dystrybutorzy szukają zatem rozmaitych sposobów na to, by zabezpieczyć swoje wyroby.

Jakie są najnowocześniejsze rodzaje opakowań? O tym opowiemy w dalszej części artykułu.

Opakowania – funkcjonalność w służbie bezpieczeństwa

Opakowania na żywność mają wiele istotnych funkcji. Do czego służą? Przede wszystkim zapewniają świeżość i bezpieczeństwo przechowywanych w nich produktów. Typ opakowania różni się oczywiście w zależności od rodzaju zawartości. Inaczej pakuje się przecież świeże warzywa i owoce niż mrożone mięso.

Wszystkie zasady przechowywania produktów spożywczych regulują precyzyjnie przepisy unijne oraz polskie akty prawne. Dzięki ich przestrzeganiu producenci i dystrybutorzy dostarczają żywność wysokiej jakości oraz minimalizują ryzyko pojawienia się jakichkolwiek zanieczyszczeń, które mogłyby być groźne dla ludzkiego zdrowia lub życia.

Pakowanie żywności – estetyka opakowań

Nie zapominajmy o tym, że opakowania powinny być także estetyczne. Takie właśnie są produkty do pakowania, które oferuje e-Hurtownia-Opakowan.pl.

Od czego zależy wygląd opakowań? Przede wszystkim wpływa na niego misja firmy oraz całościowa identyfikacja wizualna. Pudełka, folie i inne elementy pakowe muszą bowiem wpisywać się w ogólne zasady graficzne, przyjęte przez dane przedsiębiorstwo. W ten sposób stają się one nośnikiem treści reklamowych oraz najlepszą wizytówką firmy. To przecież opakowania w dużej mierze budują świadomość społeczną marki.

Z drugiej strony opakowania podlegają nieustannie zmieniającym się trendom. Specjaliści od grafiki oraz identyfikacji wizualnej szukają nowych rozwiązań, odpowiadają na potrzeby nowoczesnego biznesu i coraz bardziej świadomych konsumentów.

Jakie powinny być nowoczesne opakowania na żywność?

Jakie zatem trendy panują obecnie na rynku opakowań na żywność? Przede wszystkim są to produkty minimalistyczne, stawiające na kontrastowe zestawienie maksymalnie dwóch, trzech barw oraz wyraziste liternictwo, które przykuwa wzrok oraz pozwala na bezproblemowe odczytanie wszystkich przedstawionych treści. Kolorystyka i krój fontów oczywiście również mogą stanowić element identyfikacji wizualnej.

Coraz częściej w branży opakowaniowej zwraca się uwagę na kwestię racjonalizacji zarządzania materiałami pakowymi oraz ochronę środowiska naturalnego. Szuka się sposobu na optymalne wykorzystanie posiadanych surowców, by równocześnie odpowiednio zabezpieczyć żywność, a przy tym zminimalizować ilość odpadów opakowaniowych, które każdego dnia trafiają na wysypiska śmieci.

Co można zatem zrobić? Chętnie stawia się na opakowania z materiałów biodegradowalnych lub poddawanych późniejszemu recyklingowi. W ten sposób lepiej wykorzystuje się surowce na różnych etapach działania – od produkcji i magazynowania po transport. Oprócz tego dokładnie sprawdza się ilość potrzebnych materiałów. Często zmniejsza się liczbę warstw folii lub papieru, co przynosi realne oszczędności oraz niejednokrotnie zwiększa funkcjonalność opakowań.

Spore grono producentów wraca do opakowań wielokrotnego użytku, wprowadzając system kaucji i zwrotów raz wykorzystanych pudełek lub butelek. Zmniejsza to koszty, a przy tym pozwala zadbać o środowisko naturalne.

Inną opcją jest coraz popularniejsze na Zachodzie sprzedawanie produktów spożywczych do własnych opakowań klientów. Takie sklepy powstają w wielu miastach, pozwalając na wzniesienie idei oszczędzania opakowań na zupełnie nowy poziom.

Nowoczesne opakowania – wygoda i styl

Rynek opakowaniowy z roku na rok staje się coraz większy, przynosząc nowe rozwiązania i trendy. Część z nich ma wymiar typowo użytkowy, inne wpływają na estetykę. Warto jednak dokładnie im się przyjrzeć, by wybrać najlepsze opcje dla sklepów stacjonarnych oraz e-commerce. Dzięki temu żywność będzie nie tylko optymalnie zabezpieczona, ale też pięknie się zaprezentuje na zdjęciach lub sklepowych półkach, przekonując do siebie klientów.