UAM będzie uczył o grach wideo, second life i wirtualnej rzeczywistości. Rusza “groznawstwo”

Trwa rekrutacja na studia, a poznańskie uczelnie zabiegają o kandydatów przyciągając ich coraz ciekawszymi propozycjami, uruchamiając nowe kierunki i specjalności lub wzbogacając te już istniejące. Wśród nowych kierunków, które od października rozpoczną się na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza znalazło się m.in. Groznawstwo.

W tym roku UAM oferuje kandydatom 123 kierunki i 77 specjalności. Wśród tegorocznych nowości jest m.in. Groznawstwo, czyli kierunek uruchamiany na Wydziale Filologii Polskiej i Klasycznej UAM w ramach studiów pierwszego stopnia. Czym będą się zajmować studenci?

Jak wyjaśnia UAM, kierunek skierowany jest do osób zainteresowanych grami wideo, wirtualną i rozszerzoną rzeczywistością, cyfrowymi technologiami, czy tzw. „second life”, a także szeroko rozumianej kultury medialnej.

Groznawstwo jest kierunkiem studiów, który pokazuje, iż wiedza humanistyczna, a szczególnie literaturoznawcza i filmoznawcza, jest konieczna w opisie i wyjaśnianiu świata, którego granice wyznacza język, wyobraźnia i technologie cyfrowe – mówią twórcy kierunku.

W planie zajęć znalazły się m.in. przedmioty kształcące umiejętności pisania i mówienia o grach wideo czy wirtualnej rzeczywistości. Dzięki temu absolwenci będą mogli specjalizować się m.in. na rynku krytyki i publicystyki poświęconej grom i technologiom.

Zajęcia z zakresu grywalizacji, Virtual Reality, larpów, gier narracyjnych oraz miejskich pomyślane zostały w taki sposób, by po ich zaliczeniu zdobyć umiejętności umożliwiające zatrudnienie w branży organizacji wydarzeń związanych z grami wideo oraz – szerzej – w firmach odpowiedzialnych za różnorodne wydarzenia transmedialne (przeglądy, konwenty, game jamy) – wyjaśnia Małgorzata Rybczyńska, rzecznik prasowy UAM

Podczas praktycznych i teoretycznych zajęć studenci poznają rynek gier czy też scenariopisarstwo, co przyda im się przy tworzeniu gier i elementów groznawstwa. Odkryją także warsztat testera i lokalizatora gier. Jednocześnie absolwenci tego kierunku staną się analitykami i krytykami na rynku gier wideo.

Uczelnia podkreśla, że kierunek będzie prowadzony przy współpracy z firmami produkującymi gry, animatorami i trenerami promującymi gry cyfrowe w życiu społecznym i kulturalnym czy też ekspertami z zakresu specjalistycznej wiedzy i umiejętności poznawczych.