Allegro stawia własne automaty paczkowe. Mają być bardziej ekologiczne, estetyczne i przyjazne użytkownikom

Są bardziej przyjazne środowisku i lepiej wkomponowują się w otoczenie. Allegro stawia własne automaty paczkowe, które wkrótce będą dostępne w całej Polsce. Pierwsze urządzenie zamontowano w Poznaniu, gdzie spółka ma swoją siedzibę.

 

Jak wynika z danych Allegro, obecnie ok. 80% przesyłek zamawianych przez serwis dostarczana jest przez popularne paczkomaty lub poprzez punkty odbioru. Z uwagi na duże zainteresowanie taką formą przesyłki, spółka postanowiła stworzyć własne rozwiązania logistyczne, budując własną sieć punktów odbioru. Teraz stawia także własne automaty paczkowe.

Projektując urządzenia brano pod uwagę m.in. zdanie przedstawicieli osób niepełnosprawnych czy też ruchów miejskich odpowiedzialnych za działania na rzecz poprawy krajobrazu polskich miast. W ten sposób powstały automaty, które lepiej wpisują się w krajobraz okolicy, a także są bardziej przyjazne nie tylko użytkownikom, ale także środowisku.

Urządzenia zasilane są energią pochodzącą z odnawialnych źródeł energii. Posiadają także czujniki jakości powietrza, z których dane będą ogólnodostępne, dzięki czemu mieszkańcy będą wiedzieć, jaki jest stan powietrza w okolicy. Tam, gdzie jest to możliwe, przednia strona automatów będzie pokryta roślinami. Spółka chce także inwestować w zielone ściany na budynkach, przy których pojawią się urządzenia. W celach zachowania odpowiedniego poziomu estetyki, spółka zrezygnuje z udostępniania powierzchni reklamowej na automatach.

Pierwsze z urządzeń stanęło na poznańskim Nowym Rynku, gdzie swoją siedzibę ma Allegro. Kolejne zamontowano w Warszawie, a wkrótce będą stawiane także w kolejnych miastach – Łodzi, Toruniu i Wrocławiu. Firma liczy, że do jesieni uda się osiągnąć taki poziom zagęszczenia automatów w tych miastach, by możliwe było dołączenie ich do podstawowych miejsc dostawy na portalu.

Zgodnie z harmonogramem, do grudnia udostępnimy klientom 1500 automatów, a docelowo planujemy ich znacznie więcej. powiedział Grzegorz Czapski, Business Development Officer at Allegro.