Nowe perony powstaną na stacjach w Wolsztynie i Grodzisku Wielkopolskim. Obecne od lat wymagają modernizacji i remontu, by być komfortowymi i bezpiecznymi dla pasażerów. Platformy zostaną podniesione, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Pojawią się nowe wiaty, ławki i oświetlenie. Zamontowane zostanie dotykowe oznakowanie, co ma ułatwić orientację w terenie, a także nowe elektroniczne wyświetlacze i gabloty informacyjne zapewniające współczesny system informacji pasażerskiej.
Przejścia podziemne zostaną wyremontowane, a dla osób mających problemy z poruszaniem się wybudowane będą specjalne pochylnie. Zamontowane będą nowe balustrady, które nie tylko zapewnią większy komfort i bezpieczeństwo, ale także poprawią poziom estetyki okolicy. Zamontowane będą stojaki rowerowe, co umożliwi dogodną przesiadkę dla osób dojeżdżających do stacji rowerami.
To nie koniec zmian na trasie Wolsztyn-Poznań. Na odcinku od Wolsztyna do Drzymałowa pociągi będą mogły rozwijać prędkość do 120 km/h, czyli zdecydowanie więcej niż obecnie (od 40 do 80 km/h). Na 15-kilometrowym odcinku powstanie nowy, bezstykowy tor, dzięki któremu zmniejszy się hałas powodowany przez przejeżdżające składy, a jednocześnie zmniejszony będzie negatywny wpływ kolei na środowisko.
Poprawi się również przepustowość trasy – pozwoli na to modernizacja urządzeń sterowania ruchem na stacjach w Wolsztynie i Rakoniewicach.
Inwestycja pozwoli na realizację dogodniejszych połączeń regionalnych z Poznania do Wolsztyna i Grodziska WIelkopolskiego, a także dalszych miejscowości – np. Leszna, czy też miejsc przesiadkowych.
Inwestycja obejmie także przebudowę 21 przejazdów kolejowo-drogowych, wymianę nawierzchni na skrzyżowaniach oraz montaż sygnalizatorów, rogatek i monitoringu.
Rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest w IV kwartał 2021 roku po opracowaniu projektu, a zakończenie do końca lipca 2023 r. Inwestycja uzupełni zrealizowane już prace między Wolsztynem a Poznaniem (linia nr 357, Powodowo – Luboń k. Poznania).
Wartość nowej inwestycji to ok. 108 mln złotych.