“Głupio się nie szczepić” – nowa kampania Miasta Poznań. Powstała specjalna piosenka i teledysk

„Głupio się nie szczepić” to hasło nowej kampanii społecznej Miasta Poznań. Zaprezentowano pierwszą odsłonę projektu – utwór i teledysk z udziałem poznańskich artystów. Całość ma zachęcać do profilaktyki związanej ze szczepieniami przeciw Covid-19.

 

Jak wynika z danych Ministerstwa Zdrowia, do tej pory przeciw Sars-CoV-2 zaszczepiło się już ponad 60% mieszkańców Poznania. Zauważalne jest jednak spowolnienie tempa szczepień, co niepokoi szczególnie w kontekście mutacji wirusa, a także nadchodzącego okresu jesiennego i nowego roku szkolnego.

By zachęcić poznaniaków do profilaktyki i walki z wirusem, Miasto Poznań rozpoczyna kolejną kampanię, w ramach której promowane są szczepienia. Hasłem przewodnim zostało… „Głupio się nie szczepić”. Jak wyjaśnia Magdalena Pietrusik-Adamska, dyrektor Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych UMP, Miasto chciało w swobodniejszej formie przekazać komunikat o roli szczepień. Niepokojące są wciąż pojawiające się w Internecie fałszywe informacje związane z tą formą profilaktyki oraz jej znaczeniu przy walce z pandemią, które negatywnie wpływają na zainteresowanie preparatami.

Pierwszym z elementów nietypowej kampanii jest piosenka i teledysk z udziałem poznańskich artystów z teatrów offowych. Wideo nagrano w centrum miasta. Aktorzy ubrani byli w kolorowe dmuchane kule, które miały symbolizować wirusa ograniczającego ich codzienne życie.

„W tych niewygodnych strojach próbują normalnie funkcjonować w mieście: w parku, w kawiarni, w tramwaju – co im ewidentnie wychodzi… głupio” – wyjaśnia UMP

W pewnym momencie filmu pojawi się medyk, który pomaga im pokonać przeciwności.

“Kluczowym momentem filmu jest pojawienie się medyka, który zmienia rzeczywistość wygłupiających się osób i ułatwia im codzienne funkcjonowanie – mówi Patryk Pawełczak, dyrektor Gabinetu Prezydenta UMP – W tle słychać refren piosenki: “można robić głupie rzeczy, lecz najgłupiej się nie szczepić”. Od tej pory bohaterowie filmu mogą swobodnie iść do ulubionej kawiarni i stanąć w kolejce po lody. Mogą też bez przeszkód wpaść sobie w ramiona przed poznańską Operą”

W teledysku zamieszczono także informacje dotyczące możliwości zaszczepienia się w Poznaniu.