Przystanek wiedeński “Sielska” dostępny od jutra

Prace na ulicy Głogowskiej dobiegają końca, dzięki czemu już od piątku 3 września pasażerowie będą mogli korzystać z nowego przystanku wiedeńskiego Sielska. Do tego czasu obowiązywać będzie dotychczasowa organizacja ruchu. We wrześniu prowadzone będą ponadto prace związane z wdrażaniem nowej stałej organizacji ruchu (malowanie linii, wymiana sygnalizatorów i zmiany w programie sygnalizacji).

 

Od piątku 3 września nowy przystanek wiedeński Sielska zostanie uruchomiony w układzie docelowym. Tego dnia na ul. Głogowskiej od skrzyżowania z ul. Palacza i ul. Krauthofera do skrzyżowania z ul. Sielską wprowadzona zostanie nowa docelowa organizacja ruchu, w ramach której na tym odcinku wydzielone zostanie torowisko tramwajowe. Od tej pory kierowcy będą mieli do dyspozycji jeden pas ruchu dla każdego kierunku, a tramwaje nie będą już blokowane przez samochody.

Jesteśmy pewni, że zastosowane rozwiązanie nie tylko znacznie poprawi wygodę naszych pasażerów, ale także wpłynie na poprawę ich bezpieczeństwa – mówi Jan Gosiewski, dyrektor ZTM w Poznaniu. 

Przystanki wiedeńskie to rozwiązanie stosowane w miejscach, w których pasażerowie wsiadają do tramwajów bezpośrednio z jezdni. Po raz pierwszy zastosowano je w Wiedniu – stąd ich nazwa. Funkcjonalność przystanków wiedeńskich polega na tym, że fragment jezdni na długości przystanku podwyższa się do poziomu chodnika. To udogodnienie szczególne istotne w przypadku osób starszych, osób z niepełnosprawnościami, a także opiekunów z małymi dziećmi.

Przebudowę znajdującego się na ul. Głogowskiej (w kierunku Górczyna) przystanku Sielska rozpoczęto 31 lipca. W ramach prowadzonych prac wykonany zostanie peron i jego krawędź o długości 45 metrów oraz jezdnia (na długości przystanku) wraz z rampami – wjazdową i wyjazdową. Budowa przystanku nie spowodowała zmian w kursowaniu linii tramwajowych, ale zmieniona została organizacja ruchu drogowego.

Warto pamiętać, że gdy na przystanku nie ma tramwaju, podwyższony fragment ulicy pozostaje jezdnią, po której poruszają się samochody. Wówczas pasażerom nie wolno przekraczać żółtej linii. W momencie, kiedy na przystanku stoi tramwaj, to kierowcy mają obowiązek zatrzymać się przed wjazdem na podwyższoną rampę.