Na przebudowywanej ul. Wierzbięcice powoli kończą się zasadnicze roboty budowlane. Inwestycja miała na celu przede wszystkim poprawę warunków przejazdów tramwajów.
W ramach prac torowisko zostało wydzielone, co oznacza, że tramwaje nie będą już stały w korku blokowane przez samochody. Zmiany odczują również okoliczni mieszkańcy, ponieważ przejazdy pojazdów komunikacji miejskiej będą bardziej ciche – głównie za sprawą zastosowania tzw. „zielonego torowiska”.
Na ponad kilometrowym odcinku przebudowano nie tylko torowisko, ale także sieć trakcyjną i węzeł rozjazdowy na skrzyżowaniu ul. Górna Wilda, Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 roku. Powstały nowe przystanki wiedeńskie przy ul. św. Czesława, co ułatwi pasażerom wsiadanie i wysiadanie z tramwajów.
Kierowcom udostępniona będzie jezdnia z nową nawierzchnią, która obejmuje również ruch rowerowy. Wprowadzone zmiany w organizacji ruchu sprawią, że będzie on bardziej uspokojony co ma poprawić bezpieczeństwo, a jednocześnie zachęcić do korzystania z komunikacji publicznej.
Dla pieszych udostępnione będą nowe chodniki.
W ramach inwestycji wykonano także przebudowę i modernizację infrastruktury deszczowej, wodociągowej, gazowej, elektrycznej, ciepłowniczej i oświetleniowej.
Obecnie wykonywane są jeszcze prace wykończeniowe, w tym m.in. prace brukarskie, a także przygotowywane są dokumenty do procedury odbiorowej.
Tramwaje powrócą na ul. Wierzbięcice 18 września. Wtedy to zostaną udostępnione także obie jezdnie ulicy oraz chodniki, jednak z wyłączeniem krótkiego odcinka między ul. Spychalskiego a 28 Czerwca 1956 r. w stronę centrum. Jak informuje wykonawca, ma tym fragmencie konieczna jest przebudowa kanału telekomunikacyjnego.
Tego samego dnia rozpoczną się prace na ul. Górna Wilda oraz 28 Czerwca 1956 roku.