W ramach przebudowy na ponad kilometrowym odcinku wymieniono zarówno torowisko jak i sieć trakcyjną. Wymieniono też węzeł rozjazdowy na skrzyżowaniu ul. Górna Wilda, Wierzbięcice i 28 Czerwca 1956 roku.
Przy ul. św. Czesława wybudowano przystanki wiedeńskie, które ułatwią pasażerom wsiadanie i wysiadanie z tramwajów.
Kierowcom udostępniona będzie jezdnia z nową nawierzchnią, która obejmuje również ruch rowerowy. Wprowadzone zmiany w organizacji ruchu sprawią, że będzie on bardziej uspokojony co ma poprawić bezpieczeństwo, a jednocześnie zachęcić do korzystania z komunikacji publicznej. Wydzielone torowisko sprawi, że tramwaje nie będą już tkwiły w korkach, blokowane przez samochody.
W ramach inwestycji wykonano także przebudowę i modernizację infrastruktury deszczowej, wodociągowej, gazowej, elektrycznej, ciepłowniczej i oświetleniowej oraz wybudowano nowe chodniki.
Tramwaje pojadą po nowym torowisku od soboty, 18 września. Oznacza to zmiany w kursowaniu niektórych linii:
Linia 0:
ZAJEZDNIA MADALIŃSKIEGO – Hetmańska – Głogowska – Roosevelta – Fredry – Mielżyńskiego – 23 lutego – plac Wielkopolski – Małe Garbary – Estkowskiego – Wyszyńskiego – Jana Pawła II – Kórnicka – most Św. Rocha – Dowbora-Muśnickiego – Lewandowskiej – Strzelecka – Królowej Jadwigi – Wierzbięcice – 28 czerwca 1956r. – Pamiątkowa – ZAJEZDNIA MADALIŃSKIEGO
Linia 2:
DĘBIEC PKM – 28 czerwca 1956r. – Wierzbięcice – Matyi – Towarowa – Św. Marcin – Zwierzyniecka – Kraszewskiego – Dąbrowskiego – OGRODY
Linia 9:
DĘBIEC PKM – 28 czerwca 1956r. – Wierzbięcice – Królowej Jadwigi – Strzelecka – Lewandowskiej – Dowbora-Muśnickiego – most Św. Rocha – Kórnicka – Jana Pawła II – Zamenhofa- Starołęcka – STAROŁĘKA MAŁA
Linia 12:
STAROŁĘKA PKM – Starołęcka – Hetmańska – 28 czerwca 1956r. – Wierzbięcice – Matyi – Most Dworcowy – Głogowska – Zachodnia – Trasa PST – OS. SOBIESKIEGO