Brak dystansu społecznego, brak reakcji na nienoszenie maseczki w budynkach, brak płynu do dezynfekcji – to tylko część spraw, na które można reagować. Jak wyjaśnia Magdalena Pietrusik-Adamska, dyrektor Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych UMP, urzędnicy otrzymują zgłoszenia telefoniczne od mieszkańców, którzy wskazują na zaniedbania w obiektach użyteczności publicznej będących w zakresie odpowiedzialności samorządu.
„Dotyczą one np. niezachowywania dystansu społecznego, niestosowania środków do dezynfekcji oraz braku maseczek. Chcemy odpowiednio reagować na te sytuacje i w myśl obowiązujących zaleceń sanitarnych podejmować działania, które poprawią bezpieczeństwo epidemiczne” – wyjaśnia Magdalena Pietrusik-Adamska, dyrektor Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych UMP
By usprawnić przyjmowanie zgłoszeń uruchomiono specjalny adres email, na który można kierować wiadomości w tego typu sprawach – stopcovid@um.poznan.pl. Jak podkreśla urząd miasta, inicjatywa ma charakter sygnalny, powiadomienie nie będzie wymagało odpowiedzi zwrotnej.