W Poznaniu trwa szturm na Punkty Obsługi Klienta ZTM.

Problemy z potwierdzeniami legitymacji, zbyt mała ilość czynnych okienek i ogromne kolejki czyli październikowa rzeczywistość w Punktach Obsługi Klienta Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.

“Przełom września października to zawsze czas wzmożonej obsługi w Punktach Obsługi Klienta, co wynika z początku roku szkolnego i akademickiego. Dlatego już wcześniej, sukcesywnie przypominaliśmy o możliwości wcześniejszego wyrobienia karty, zwłaszcza w odniesieniu do uczniów szkół podstawowych”

 mówi Bartosz Trzebiatowski, Rzecznik Prasowy Działu Komunikacji Społecznej, Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.

Najwyraźniej uczniowie, o studentach nie wspominając, nie wzięli sobie do serca rad ZTM i aktualnie trwa szturm na okienka w Punktach Obsługi Klienta ZTM. 

–To już moje drugie podejście. Wczoraj stałam z synem w kolejce od godziny 17.25. Kiedy od okienka dzieliły nas dwie osoby wybiła 20 i… punkt zamknięto. Oczywiście czynne było tylko jedno okienko. Przykładowo, latem, kiedy studentów nie ma, czynne były obydwa. Na domiar złego studenci stojący w kolejce odchodzili od okienka z kwitkiem, bo przez dwa dni nie działały elektroniczne potwierdzenia legitymacji – zauważa Beata Jackowiak, mediator sądowy, która ze swoim synem od dwóch dni próbuje dostać się do okienka w POK ZTM. – W ostatnim czasie zamknięto pięć POK, m.in. przy ulicy Matejki i Głogowskiej, więc kolejki są ogromne i tak jest w całym Poznaniu – pod Kaponierą, przy Sobieskiego i na Dworcu Zachodnim. To jest skandal! – nie kryje oburzenia Beata Jackowiak. 

Czyżby poznański ZTM został zaskoczony nieoczekiwanym początkiem roku akademickiego? 

– Obecnie dziesięć Punktów Obsługi Klienta Zarządu Transportu Miejskiego jest otwartych od poniedziałku do piątku w pełnym wymiarze czasowym, od godzimy 6 do 20 oraz przy zaangażowaniu pełnej dostępnej obsługi kadrowej. Mimo absencji chorobowych lub wynikających ze zdarzeń losowych staramy się zabezpieczyć ciągłość funkcjonowania wszystkich obecnie dostępnych POK – deklaruje rzecznik poznańskiego ZTM.

“Co z tego, że jest sprzedaż internetowa i aplikacja, kiedy i tak trzeba przy okienku potwierdzać i odbierać karty PEKA”

zauważa Beata Jackowiak.

– Kartę PEKA można odebrać w jednym z POK ZTM, natomiast uprawnienia do ulg / zwolnień są zapisywane w POK ZTM na podstawie przedstawianych przez Klienta dokumentów uprawniających do przejazdów z uwzględnieniem obowiązujących ulg i zwolnień. Apelujemy do wszystkich pasażerów w tym także do studentów 2 roku i wyższych, którzy zamierzają kupić bilet o rozważenie możliwości skorzystania z możliwości zakupu w Internecie poprzez stronę  HYPERLINK “http://www.peka.poznan.pl” www.peka.poznan.pl lub skorzystania z rozbudowanej sieci Punktów Sprzedaży Biletów. Wyszukiwarka PSB, dzięki której możemy szybko sprawdzić najdogodniejszy dla na nas punkt, znajduje się na stronie ZTM w zakładce Bilety. Studentów 1 roku, którzy w celu wyrobienia karty PEKA lub adaptacji swojej Elektronicznej Legitymacji Studenckiej do systemu PEKA wybierają się do jednego z Punktów Obsługi Klienta, prosimy, w miarę możliwości, o składanie wniosków przez Internet, poprzez portal PEKA. Dzięki temu można przyspieszyć procedurę otrzymania kart – tłumaczy Bartosz Trzebiatowski z poznańskiego ZTM. – Podczas wizyty w POK prosimy o przestrzeganie zasad sanitarnych związanych z zapobieganiem pandemii Covid-19 – przypomina rzecznik poznańskiego ZTM.