Efektywne sporty

Zadbanie o piękną sylwetkę będzie wymagać oczywiście dużego wysiłku. Trzeba się więc przygotować nawet na bardzo intensywne ćwiczenia szczególnie wtedy, jeżeli mamy zbyt dużo kilogramów.

Na szczęście jest cała masa planów treningowych, które pozwolą wyszczuplić talię. To, czego potrzebujemy, to tylko trochę samodyscypliny, ale także właściwe dobranie ćwiczeń. Przygotowanie jest równie ważne jak sama realizacja treningu. Tak samo jak w innych aktywnościach, plan to połowa sukcesu. A, jak pokazują statystyki, szczególnie właśnie talia leży w polu zainteresowań wielu osób, bo w tym miejscu odkładać się będzie najwięcej niepożądanego tłuszczu.

 

Które więc ćwiczenia będą najskuteczniejsze, abyśmy mogli szybko opracować sobie lepszy wygląd? Oczywiście doskonale będą się sprawdzały ćwiczenia kardio, które są bardzo popularne i stosowane na dużą skalę przez wielu trenerów. W zasadzie wystarczy tylko założyć sportowe buty i zacząć biegać. Możemy też wskoczyć na rower albo chodzić na basen. Jest wiele opcji do wykorzystania, ale są także te ćwiczenia, które będą koncentrować się konkretnie właśnie na talii. Zobacz serie A jako topowe rozgrywki z najlepszymi włoskimi piłkarzami, których typowanie daje gwarancję niezapomnianych wrażeń i emocji.

Samodyscyplina i regularne ćwiczenia

Jedną z ważniejszych decyzji w takiej sytuacji będzie oczywiście powiedzenie sobie, że musimy w końcu zacząć ćwiczyć i kończymy z serialami lub grami internetowymi. Jedną z popularniejszych opcji będą, chociażby skręty tułowia ze zgiętymi nogami. To niewymagające ćwiczenie, które polega na stanięciu w lekkim rozkroku. Następnie kładziemy dłonie na biodrach i zginamy lekko kolana. Skręcamy potem tułów w prawą stronę tak daleko jak możemy. Ten sam ruch wykonujemy w przeciwną stronę. Oczywiście cały czas musimy pamiętać o tym, aby trzymać proste plecy, a tułów skręcamy tylko od pasa w górę. Biodra muszą być nieruchome. Najlepiej wykonywać 20 powtórzeń w każdą stronę. Nic nie stoi też na przeszkodzie, aby sobie rozbudować takie ćwiczenie. Można trzymać dłonie przed sobą zaplecione z tyłu głowy lub splecione na wysokości klatki piersiowej.

 

Kolejnym ćwiczeniem może być krążenie biodrami. Tu również stajemy w lekkim rozkroku i opieramy dłonie na biodrach. W tej sytuacji dokładnie i powoli musimy zataczać biodrami koła raz w jedną raz w drugą stronę. To ćwiczenie jedno z najprostszych, ale także równocześnie najskuteczniejsze. Pozwala bardzo szybko wyszczuplić talię. Dodatkowo nie możemy zapominać także o skośnych brzuszkach. Jest to idealne wręcz ćwiczenie na spalenie zbędnego tłuszczu na brzuchu i wyszczuplenie talii. Wystarczy nam tu mata albo karimata położona na podłodze. Splatamy dłonie za głową i unosimy lekko tułów. Skręcamy go z lewej strony, unosząc jednocześnie i zginając w kolanie prawą nogę. Kierujemy wówczas lewy łokieć do prawego kolana i odwrotnie.

W ćwiczeniach zaangażuj ramiona

W treningu na talię przydaje się także unoszenie ramion. To także proste ćwiczenie i nie będzie sprawiać trudności nawet amatorom, a jednocześnie gwarantuje szybkie rezultaty. Stoimy więc prosto i patrzymy przed siebie. Kładziemy lewą dłoń na biodrze i unosimy prawe ramię nad głowę. Przechylamy je w lewo do tego stopnia, aż poczujemy napinanie się mięśni z prawej strony naszego ciała. Następnie wracamy do pozycji wyjściowej i powtarzamy ćwiczenie, unosząc tym razem lewe ramię. W tym ćwiczeniu możemy wykonywać także delikatne ruchy pulsacyjne, choć należy pamiętać o tym, aby nie forsować naszego ciała. Musimy obserwować, jak reaguje, abyśmy nie poczuli zbyt mocnego bólu, bo możemy się nabawić kontuzji.

 

Na talię przydają się również ćwiczenia z kijem. Stajemy w lekkim rozkroku, zginając lekko kolana. Bierzemy drążek albo zwykły kij od szczotki w dłonie i przekładamy go za głowę. Trzymamy wsparty na plecach. Biodra muszą być w niezmienionej pozycji. Następnie unosimy lewe ramię do góry, przechylając górną część tułowia na stronę prawą. Potem wracamy do linii prostej i przechylamy tułów na stronę ulewą. Zestaw takich ćwiczeń na pewno wyszczupli nam talię.