Niektórzy nie dostali numeru rachunku do wpłat za odpady komunalne. Co w takiej sytuacji?

Część osób, pomimo złożenia deklaracji za odpady komunalne w terminie, nadal nie otrzymała indywidualnego numeru rachunku bankowego, na który należy regulować opłaty. Co zrobić w takiej sytuacji?

 

Od 1 stycznia 2022 roku Poznań nie jest już członkiem GOAP i miasto samo organizuje system gospodarki odpadami komunalnymi. Z tego powodu zmienił się m.in. organ podatkowy, dlatego konieczne było ponowne złożenie deklaracji za odpady, a zmianie uległy numery kont bankowych, na które należy wpłacać należności.

Indywidualny numer rachunku bankowego przekazywany jest w zależności od sposobu złożenia deklaracji:

– za pośrednictwem skrzynki ePUAP, gdy deklaracja wpłynęła elektronicznie poprzez przyjazne-deklaracje

– drogą pocztową za potwierdzeniem odbioru, gdy deklaracja wysłana została pocztą lub przyniesiona osobiście

W przypadku nieruchomości zamieszkanych i niezamieszkanych termin pierwszej płatności upływa 15 stycznia. Tymczasem część osób nadal nie otrzymała indywidualnego numeru konta. Co w takiej sytuacji?

Jak informuje Urząd Miasta, jeśli mieszkaniec czy przedsiębiorca nie otrzyma numeru do 13 stycznia, powinien – w drodze wyjątku – dokonać wpłaty na ogólny rachunek bankowy: 62 1020 4027 0000 1302 1697 6010.

Wpłacając na ogólny numer rachunku w tytule opłaty należy wpisać: Opłata za odpady, imię, nazwisko i PESEL lub nazwa firmy i NIP oraz adres nieruchomości . Wpłatę należy dokładnie opisać, by można było ją prawidłowo zaksięgować.

Jako odbiorcę przelewu należy podać: Urząd Miasta Poznania, Wydział Podatków i Opłat, ul. Słowackiego 22, 60-823 Poznań.

Kolejnych wpłat należy dokonywać na indywidualny numer rachunku bankowego, który zostanie dostarczony do tego czasu.