Już po raz 17. Urząd Miasta Poznania przeprowadzi akcję, w ramach której będzie dostarczał listy z decyzjami podatkowymi. W tym roku to ok. 130 tysięcy sztuk korespondencji. Dodatkowo, ponad 31 tysięcy listów będzie wysłanych do odbiorców spoza Poznania.
Jak zauważa Zbigniew Talarczyk, zastępca dyrektora Wydziału Obsługi Urzędu UMP, to rozwiązanie które pozwala mieszkańcom na odebranie decyzji podatkowej bez konieczności wychodzenia z domu.
Miejscy urzędnicy wyruszą do mieszkańców 20 stycznia. Akcja będzie się odbywać od poniedziałku do soboty w godzinach 9:00-20:00 do 21 lutego. Urzędnicy będą podejmować co najmniej trzy próby dostarczenia listu osobiście. Dopiero jeśli to się nie uda, odbędzie się wysyłka pocztą.
Z uwagi na sytuację epidemiologiczną w kraju urzędnicy będą wyposażeni w środki ochrony osobistej. Mieszkańcy proszeni są o używanie własnych długopisów do podpisania potwierdzenia odbioru.
W tym roku do korespondencji oprócz decyzji podatkowej dołączone będą ulotki informacyjne o przejęciu przez Miasto Poznań odbioru, zagospodarowania i recyklingu odpadów oraz promujące składanie deklaracji oraz płacenie opłat i podatków online.
W akcję zaangażowanych będzie ok. 100 pracowników urzędu.