Samochód z kamerami i skanerami na dachu przejechał ulicami Grunwaldu. W jakim celu?

Samochód osobowy z kilkoma kamerami na dachu skierowanymi w różnych kierunkach – to nie nowy sprzęt telewizyjny, a specjalny samochód, za pomocą którego Miasto Poznań przeprowadziło pilotażowy projekt w celu ustalenia lokalizacji i ilości nośników reklamowych.

 

Prace nad uchwałą krajobrazową dobiegają końca. Celem dokumentu jest uporządkowanie przestrzeni publicznej i zachowanie kulturowej wartości centrum miasta.

Jedną z istotniejszych kwestii w zakresie porządku przestrzennego jest ta dotycząca reklam, dlatego miasto przeprowadza audyt odnośnie nośników reklamowych. Celem jest sprawdzenie gdzie i w jakich ilościach znajdują się reklamy. Będzie to potrzebne do późniejszego egzekwowania zapisów uchwały krajobrazowej.

W ostatnich dniach Wydział Urbanistyki i Architektury przeprowadził pilotażowy program skanowania nośników reklamowych. Specjalny samochód wyposażony w kamery, skanery i czujniki przejechał fragmentem ul. Bukowskiej, a następnie ul. Grunwaldzką do ronda Jana Nowaka-Jeziorańskiego, skanując reklamy znajdujące się w zasięgu „widzenia” urządzeń.

Uzyskany materiał ma zostać oceniony pod kątem przydatności i możliwości technicznych i finansowych miasta w zakresie inwentaryzacji nośników w całym mieście.