Prace nad uchwałą krajobrazową dobiegają końca. Celem dokumentu jest uporządkowanie przestrzeni publicznej i zachowanie kulturowej wartości centrum miasta.
Jedną z istotniejszych kwestii w zakresie porządku przestrzennego jest ta dotycząca reklam, dlatego miasto przeprowadza audyt odnośnie nośników reklamowych. Celem jest sprawdzenie gdzie i w jakich ilościach znajdują się reklamy. Będzie to potrzebne do późniejszego egzekwowania zapisów uchwały krajobrazowej.
W ostatnich dniach Wydział Urbanistyki i Architektury przeprowadził pilotażowy program skanowania nośników reklamowych. Specjalny samochód wyposażony w kamery, skanery i czujniki przejechał fragmentem ul. Bukowskiej, a następnie ul. Grunwaldzką do ronda Jana Nowaka-Jeziorańskiego, skanując reklamy znajdujące się w zasięgu „widzenia” urządzeń.
Uzyskany materiał ma zostać oceniony pod kątem przydatności i możliwości technicznych i finansowych miasta w zakresie inwentaryzacji nośników w całym mieście.