Zmiany w transporcie publicznym w rejonie Okrąglaka

W czwartek rozpocznie się kolejna duża inwestycja w centrum miasta. Tym razem przebudowywany będzie rejon Okrąglaka wraz z remontem torowisk w ul. Mielżyńskiego i Fredry. Spowoduje to zmiany w organizacji ruchu tramwajowego.

 

Pierwszego dnia września rozpocznie się kolejny etap Projektu Centrum, który obejmuje przebudowę okolicy Okrąglaka. Inwestycja dotyczy zarówno jezdni i torowiska jak i infrastruktury podziemnej. Jednocześnie, tego samego dnia rozpocznie się remont torowisk w ul. Mielżyńskiego i Fredry, które są w bardzo złym stanie technicznym. W ten sposób będzie można zmodernizować trasę przy jednym jej zamknięciu.

Inwestycje mają poprawić komfort i bezpieczeństwo pasażerów podczas podróży tramwajem. Zanim jednak to nastąpi czekają ich utrudnienia i zmiany w organizacji ruchu tramwajowego.

Zamknięty dla ruchu zostanie odcinek od mostu Teatralnego przez węzeł torowy przy Okrąglaku, pl. Cyryla Ratajskiego do pl. Wielkopolskiego. Oznacza to objazdy dla tramwajów.

Linia nr 4: tramwaj pojedzie z Połabskiej, a z ul. Roosevelta skręci w Dąbrowskiego i dojedzie na Ogrody.

Linia nr 8: tramwaj z Miłostowa skieruje się na rondzie Śródka przez ulicę Jana Pawła II do ronda Rataje, a następnie ulicą Królowej Jadwigi i Górną Wildą na Wildę, skąd przez Hetmańską i Starołęcką dojedzie do pętli Starołęka Mała.

Linia nr 17: tramwaj pojedzie z pętli Zawady przez trasę kórnicką i Górny Taras Rataj oraz ulicę Starołęcką do pętli Starołęka PKM.

Linia nr 96: będzie zawieszona – na części trasy (Błażeja – most Teatralny) zastąpi ją linia nr 3, na której tramwaj z Błażeja pojedzie przez Naramowice i Winogrady do centrum, a następnie przez Roosevelta i Głogowską na Górczyn PKM.

Linia wahadłowa nr 98 oraz autobusy 163 i 190

Do centrum – od strony Śródki – dojeżdżać będzie tramwaj wahadłowy nr 98, kursujący do placu Wielkopolskiego.

Linia nr 98

RONDO ŚRÓDKA – Wyszyńskiego – Estkowskiego – Małe Garbary – PLAC WIELKOPOLSKI

Linia nr 163

GÓRCZYN PKM – Ściegiennego – Jugosłowiańska – Bułgarska – Marcelińska – Grochowska – Bukowska – Zwierzyniecka – Święty Marcin – al. Niepodległości – Solna – Małe Garbary – Wyszyńskiego – RONDO ŚRÓDKA

Dodatkowo trasa linii nr 190 z Os. Sobieskiego wydłużona zostanie do Ronda Rataje.

Linia nr 190

OS. SOBIESKIEGO – Jaroczyńskiego – Wojciechowskiego – Piątkowska – Słowiańska – Szelągowska – Garbary – Królowej Jadwigi – Krzywoustego – RONDO RATAJE

Aby dojechać do centrum od strony mostu Teatralnego można skorzystać z linii autobusowej nr 163. W celu wzmocnienia tego połączenia, linia nr 163 będzie miała wydłużoną trasę z Górczyna PKM do Ronda Śródka. Możliwa jest także przesiadka w rejonie Al. Wielkopolskiej (z jednej z sześciu linii tramwajowych z północy Poznania) na kursujący ulicą Solną w kierunku Garbar autobus nr 160.

Jadąc od południa, warto rozważyć przesiadkę z tramwaju na linię nr 163 w rejonie ronda Kaponiera, można też przesiąść się w rejonie przystanków Solna i Małe Garbary.

Na odcinku Małe Garbary – Śródka pasażerowie mają jeszcze do dyspozycji autobusy linii 167 i 911.

Jednocześnie ZTM Poznań przypomina o już trwających inwestycjach i związanych z nimi utrudnieniami na ul. św. Marcin, Towarowej, Gwarnej, 27 grudnia i trasie PST.