Kibice wybiorą logo, jakie pojawi się na koszulkach Lecha Poznań

Podczas wyjazdowego meczu Lecha Poznań w Izraelu piłkarze poznańskiego klubu wystąpią w nietypowych koszulach. Zamiast logo sponsora strategicznego STS pojawi się na nich logo Fundacji DKMS, CukierAsy lub Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. Wybór fundacji będzie należał do kibiców.

 

Mecz z Hapoelem Beer Sheva rozegrany zostanie 3 listopada. W Izraelu zabronione jest jednak reklamowanie nielicencjonowanych w tym kraju firm buckmacherskich, dlatego Lechici nie mogą zagrać w standardowych trykotach. STS zdecydował się więc udostępnić miejsce na koszulkach fundacji charytatywnej.

„Tym razem jednak nie Fundacji STS, a organizacji, którą wybiorą kibice. Oddajemy im głos. Wierzymy, że dzięki naszej inicjatywie nagłośnimy działalność wszystkich trzech organizacji biorących udział w głosowaniu, a zwłaszcza tej, która zostanie wybrana przez kibiców. Dzięki temu zwrócimy uwagę na bardzo istotne problemy, z którymi codziennie walczą biorące udział w akcji organizacje.” – powiedział Mateusz Juroszek, Prezes STS.

Trzy organizacje zaproszone do projektu to: CukierAsy, Fundacja DKMS oraz Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę.

Ambasadorem pierwszej z nich jest pomocnik Lecha Poznań Jesper Karlstorm. Głównym celem organizacji jest niesienie wsparcia dzieciom chorym na nieuleczalną cukrzycę typu 1. Logo CukierAsów na koszulkach Lecha byłoby informacją dla innych chorujących dzieci, aby zainteresowały się największą piłkarską imprezą w Europie zorganizowaną specjalnie dla nich „Czerwona Kartka dla Cukrzycy”.

„Jesteśmy bardzo wdzięczni za zaproszenie nas do konkursu organizowanego przez STS i Lecha Poznań. Ewentualna wygrana pozwoliłaby nam nie tylko na większe nagłośnienie problemu społecznego jakim jest cukrzyca. To także szansa na pokazanie innym Słodkim – nie tylko w Polsce, że nieuleczalna choroba nie jest przeszkodą w uprawianiu sportu.” – powiedział Mikołaj Illukowicz, założyciel i trener CukierAsów.

Fundacja DKMS wspiera osoby chorujące na raka krwi. Edukują oni Polaków w zakresie dawstwa krwi oraz zachęcają do zostania dawcą szpiku. Na taki krok zdecydowało się wielu kibiców Lecha.

„Trzymamy kciuki za organizacje biorące udział w akcji, jednocześnie mając nadzieję, że kibice Lecha Poznań zagłosują na Fundację DKMS, która od lat współpracuje z klubami piłkarskimi i środowiskami kibicowskimi. Wśród nich jest już wielu zarejestrowanych dawców szpiku, ale również dawców faktycznych, którzy dali komuś szansę na życie oddając szpik lub krwiotwórcze komórki macierzyste.” – mówi Joanna Zduńczyk, Kierownik Działu Marketingu Fundacji DKMS.

Ostatnia fundacja, która bierze udział w akcji to Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę. Ich główny cel to ochrona dzieci przed przemocą i wykorzystaniem seksualnym. Od blisko 14 lat prowadzą telefon zaufania dla dzieci i młodzieży, tylko w 2021 przeprowadzili 57 621 rozmów.

„W swojej codziennej pracy – podobnie jak piłkarze, gramy zespołowo, jesteśmy konsekwentni, uparci i zdecydowani w dążeniu do celu. A naszym celem od ponad 30 lat jest ochrona dzieci przed przemocą i pomoc tym, które doświadczyły krzywdzenia. Liczymy, że wśród kibiców piłki nożnej i fanów Lecha Poznań znajdą się też fani naszych działań, którzy oddadzą głos na Fundację Dajemy Dzieciom Siłę.” – powiedziała Monika Kamińska z FDDS.

Głosowanie odbywa się od 21 do 25 września na oficjalnej stronie Lecha Poznań (tutaj). Wyniki zostaną ogłoszone we wtorek 27 września. Po rozegranym meczu koszulki zostaną przekazane na cel charytatywny.