Zaktualizowany “Szyldownik” pomoże w stworzeniu szyldu zgodnie z uchwałą krajobrazową

Miasto Poznań wydało uaktualnione wydanie „Szyldownika”, czyli przewodnika dla przedsiębiorców i zarządców nieruchomości w zakresie projektowania szyldów spełniających normy i wytyczne dotyczących reklam w przestrzeni miejskiej. To element przygotowań do poznańskiej uchwały krajobrazowej.

 

Uchwała krajobrazowa ma uporządkować kwestie lokalizowania i przedstawiania reklam w przestrzeni miejskiej. Znajdą się tam zapisy dotyczące m.in. wystawiania szyldów, pylonów informacyjnych, kasetonów reklamowych, ekspozytorów czy tzw. potykaczy. Kwestie te już są regulowane przez obowiązujące wytyczne, ale dokument ma je uporządkować, uregulować kwestie niejasne i stworzyć całościowe podejście do tematu w jednej uchwale.

Zanim jednak odbędzie się głosowanie nad projektem uchwały, Miasto uaktualniło „Szyldownik”, czyli przewodnik, który pomaga przedsiębiorcom i zarządcom nieruchomości. Znajdują się tam informacje dotyczące regulacji i standardów dotyczących tej formy reklamy, podpowiadając jak stworzyć szyldy, które będą spełniały wytyczne uchwały krajobrazowej.

W publikacji znajdują się m.in. dopuszczalne rozmiary szyldów czy sposób ich osadzania, by nie zakrywały istotnych elementów i detali architektonicznych. Są także wytyczne dotyczące miejsc, w których można umieszczać szyldy i reklamy z podziałem na różne formy nośników.

Szyldownik dostępny jest w formie online, w formacie pdf i jest dostępny tutaj.