Gdy z jednej linii zrobiono trzy, czyli rozwój siatki połączeń autobusowych na początku lat 70.

Zamiast jednej długiej, trzy nowe i nieco krótsze – dokładnie 51 lat temu rozbudowano sieć połączeń autobusowych poznańskiego MPK i pasażerowie zyskali dwie nowe trasy, które powstały z podziału linii numer 70.

 

Wraz z rozwojem miasta rosło zapotrzebowanie na transport publiczny. Na początku lat 70. MPK Poznań odebrało nowe autobusy Jelcz 272 MEX i Jelcz AP021, co pozwoliło na rozwój sieci linii połączeń.

Z uwagi na duże zainteresowanie, zdecydowano się na podział jednej z linii. Dokładnie 51 lat temu, 16 stycznia 1972 roku linia numer 70 została podzielona na trzy: numer 70 kursowała na trasie Al. Marcinkowskiego – Główna, numer 72 z Druskiennickiej do Gdyńskiej, a numer 73 z Al. Marcinkowskiego na Bogucin.

W godzinach wzmożonego ruchu pasażerskiego do obsługi linii numer 72 i 73 wysyłano autobusy przegubowe. Pomagało to w obsłudze dużego zainteresowania ze strony podróżnych. Na trasach tych linii znajdowały się zakłady zatrudniające wielu pracowników, którzy do pracy dojeżdżali właśnie komunikacją zbiorową.