Zadzwonił “pracownik banku”. Mężczyzna stracił 20 tysięcy złotych!

„Dzień dobry, jestem pracownikiem banku. Pana pieniądze są zagrożone…” – tak zaczyna się wiele oszustw, które mają na celu wyłudzenie naszych oszczędności. Przestępcy wykorzystują nasz strach i niepewność, aby wprowadzić w błąd i ukraść nasze pieniądze.

Niedawno w Poznaniu doszło do kolejnego przypadku takiego oszustwa. Mężczyzna, którego dane osobowe nie zostały ujawnione, otrzymał telefon od osoby podającej się za pracownika banku. Oszust przekonywał, że jego pieniądze są zagrożone i że powinien natychmiast przelać swoje oszczędności na “bezpieczne” konto. W wyniku tej manipulacji mężczyzna stracił 20 tysięcy złotych.

Mechanizm działania oszustów jest zawsze podobny. Dzwonią, wywołując poczucie zagrożenia, i podszywają się pod pracowników banku, często używając profesjonalnego języka i terminologii bankowej. Osoby odbierające takie telefony często wpadają w panikę, co powoduje, że nie myślą racjonalnie i podejmują decyzje, których normalnie by nie podjęły.

Policja oraz przedstawiciele banków apelują, aby nigdy nie przelewać pieniędzy na nieznane konta, nawet jeśli prosi o to rzekomy pracownik banku. W takich sytuacjach zawsze należy rozłączyć się i samodzielnie skontaktować się z bankiem, używając numeru telefonu znajdującego się na oficjalnej stronie internetowej banku lub na odwrocie karty płatniczej.

Pamiętajmy, że prawdziwi pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie danych osobowych przez telefon ani o przelanie pieniędzy na inne konta. W przypadku podejrzenia oszustwa, należy natychmiast zgłosić sprawę na policję.

Niestety, takie oszustwa nadal są bardzo skuteczne, a przestępcy nieustannie poszukują nowych ofiar. Bądźmy czujni i ostrożni, aby nie paść ofiarą tych podstępnych manipulacji i chronić swoje oszczędności.

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i Google.
Polityka prywatności i obowiązujące Warunki korzystania z usługi.