Rozmowa rozpoczęła się od wyjaśnienia różnic pomiędzy rowerami gravelowymi a szosowymi. Tomasz Siejek podkreślił, że rower gravelowy jest stworzony do jazdy po szutrowych nawierzchniach, a szerokie opony zapewniają większy komfort na nierównym terenie. Istnieją dwa typy rowerów gravelowych: nastawione na szybką jazdę, jak Bianchi Impulso, oraz bardziej turystyczne, takie jak Arcadex, które są wygodniejsze i stabilniejsze w trudnych warunkach.
Rower szosowy natomiast, jak sama nazwa wskazuje, jest przeznaczony do jazdy po asfalcie. W ostatnich latach producenci zwiększają szerokość opon, co poprawia komfort jazdy, szczególnie na wyboistych drogach. Siejek zauważył, że opony o szerokości 32 mm umożliwiają pokonywanie krótkich odcinków szutrowych, choć rower nie jest zaprojektowany do takiego terenu.
Damian Lewandowski skupił się na rowerach elektrycznych, które w ostatnich latach zdobywają coraz większą popularność. Rower elektryczny ułatwia codzienny dojazd do pracy czy szkoły, szczególnie dla osób, które chcą uniknąć zmęczenia. Nowoczesne rowery elektryczne są coraz lżejsze, jak modele z karbonową ramą i baterią ukrytą w ramie. Zasięg takich rowerów wynosi od 80 do 200 km na jednym ładowaniu, w zależności od pojemności baterii.
Lewandowski podkreślił również, że rynek rowerów elektrycznych w Polsce rozwija się dynamicznie, a w przyszłości możemy liczyć na programy dofinansowania, takie jak “Mój Rower Elektryczny”, które wejdą w życie prawdopodobnie w 2025 roku.
Na koniec rozmowy goście zgodzili się, że rower to nie tylko środek transportu, ale również sposób na poprawę zdrowia i ekologię. W miastach takich jak Poznań, rowery mogą znacznie ułatwić poruszanie się po zakorkowanych ulicach.