Wykonawca prac już od połowy września przygotowywał teren budowy, a w ubiegłym tygodniu rozpoczęły się prace nad przewiązkami, które umożliwią przejazd między torowiskiem tramwajowym a jezdniami wiaduktu. Od 7 października kierowcy zjeżdżający z ronda Żegrze na ul. Hetmańską będą korzystać z przewiązki, by przejechać na południową nitkę wiaduktu. Podczas tego manewru kierowcy muszą ustąpić pierwszeństwa tramwajom. Po minięciu wiaduktu kierowcy powrócą na swoją stronę ul. Hetmańskiej.
Kierowcy jadący od strony ronda Starołęka będą musieli liczyć się z tym, że ruch w kierunku ronda Żegrze zostanie ograniczony do jednego pasa, ponieważ drugim poruszać się będą kierowcy z wyłączonej północnej nitki. Na odcinku objętym pracami obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 40 km/h, a drogowcy apelują o ostrożność i zwracanie uwagi na tymczasowe oznakowanie.
Remont obejmuje gruntowne naprawy podpór północnej części wiaduktu. Po zakończeniu tego etapu ruch zostanie przeniesiony na nowo wyremontowaną nitkę, a prace przeniosą się na część południową. Ze względu na specyfikę prac, niemożliwe będzie utrzymanie ruchu na jezdni, pod którą będą prowadzone naprawy, gdyż konieczne jest odpowiednie zabezpieczenie konstrukcji. Przed rozpoczęciem remontu przęsła wiaduktu zostaną uniesione na tymczasowych podporach, aby zapewnić stabilność podczas wiązania nowego betonu.
Ekspertyza techniczna przeprowadzona w 2022 roku wykazała poważne uszkodzenia podpór i dźwigarów głównych wiaduktu, który został wybudowany na początku lat 80. XX wieku. Mimo wcześniejszego remontu, który miał miejsce na początku obecnego stulecia, z czasem na powierzchni słupów zaczęły pojawiać się pęknięcia, a badania wykazały korozję zbrojenia pod warstwą betonu. Zaniechanie remontu mogłoby prowadzić do obniżenia nośności wiaduktu, co stanowiłoby poważne zagrożenie dla użytkowników.
Zakres prac obejmuje naprawę podpór, wymianę dylatacji oraz inne niezbędne prace mające na celu przedłużenie żywotności wiaduktu i zapewnienie jego pełnej funkcjonalności.
Kierowcy proszeni są o ostrożność w rejonie prowadzonych prac oraz o rozważenie korzystania z alternatywnych tras, zwłaszcza w godzinach szczytu. Ruch tramwajowy na ul. Hetmańskiej pozostanie bez zmian.
Modernizacja podpór ma na celu zapewnienie długotrwałego bezpieczeństwa i funkcjonalności wiaduktu.