W złożonej interpelacji radny poprosił o podanie szczegółowych informacji o podjętych w bieżącym roku rozmowach ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe oraz o ustaleniach dotyczących realizacji inwestycji mającej na celu poprawę bezpieczeństwa i płynności ruchu w tym rejonie.
Odpowiedzi na interpelację udzielił Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania, który przekazał, że zadanie związane z opracowaniem wariantowej koncepcji budowy przejść podziemnych pod torami kolejowymi w rejonie ulicy Opolskiej zostało powierzone spółce Poznańskie Inwestycje Miejskie (PIM). Na realizację tego projektu w budżecie Zarządu Dróg Miejskich na rok 2025 zabezpieczono kwotę 400 tys. zł.
Dodatkowym wyzwaniem dla realizacji tej inwestycji jest planowana przez PKP PLK dobudowa dwóch torów w ramach modernizacji linii kolejowej nr 271, łączącej Wrocław Główny z Poznaniem Głównym.
Miasto podkreśla, że oba projekty muszą zostać odpowiednio skoordynowane, aby uniknąć potencjalnych opóźnień i zwiększenia kosztów.
Obecnie Zarząd Dróg Miejskich oraz PIM oczekują na informacje od PKP PLK dotyczące podpisania umowy z projektantem modernizacji linii, co pozwoli na doprecyzowanie szczegółowego zakresu obu zadań.
Jak zauważył wiceprezydent, na obecnym etapie prac Miasto nie dysponuje jeszcze szczegółowym kosztorysem dla realizacji budowy przejścia podziemnego.